Σας είχαμε γράψει πριν από λίγες ημέρες για το πρώτο SUV που ετοιμάζει η Jaguar και πλέον, Αγγλικό περιοδικό έρχεται για να μας επιβεβαιώσει, αποκαλύπτοντας παράλληλα το προϊοντικό μέλλον της Βρετανικής (υπό Ινδική βέβαια «κατοχή») μάρκας. Εκτός λοιπόν του νέου SUV Jaguar, μέχρι το 2017 θα δούμε άλλα 5 καινούργια αυτοκίνητα της Jaguar, ενώ υπάρχει σκέψη και για ένα ακόμη μοντέλο, που προς το παρόν δεν έχει λάβει το πράσινο φως για την παραγωγή. Το αυτοκίνητο αυτό θα είναι το μικρότερο που έχει κατασκευάσει η φίρμα, με μήκος κοντά στα 4 μέτρα και τους Βρετανούς να του δίνουν ήδη τον τίτλο του «αντί-ΜΙΝΙ».
H αναγκαιότητα του μοντέλου αυτού στη γκάμα των προϊόντων της Jaguar είναι δεδομένη, τόσο για εμπορικούς λόγους, όσο και για λόγους που έχουν να κάνουν με τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες με βάση τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους. Ένα τέτοιο, μικρό αυτοκίνητο, θα έριχνε κατά πολύ το μέσο όρο των CO2 που θα εκπέμπουν οι μελλοντικές Jaguar, γλιτώνοντας αρκετά χρήματα σε πρόστιμα από τους Βρετανούς. Βέβαια, όπως προείπαμε, προς το παρόν δεν έχει λάβει το project αυτό το πράσινο φως για παραγωγή, λόγω κυρίως του γεγονότος ότι σήμερα δεν υπάρχει δάπεδο τόσο μικρό για αυτό του αυτοκίνητο στο πορτφόλιο της Jaguar, με την εξέλιξη ενός εντελώς νέου πατώματος να θεωρείται αυτή τη στιγμή αρκετά ακριβή.
Σε αντίθεση πάντως με τη μικρότερη Jaguar στην ιστορία, το υπόλοιπο προϊοντικό μέλλον της μάρκας έχει επιβεβαιωθεί και είναι άκρως ενδιαφέρον, αφού στην επόμενη τετραετία αναμένουμε να δούμε 6 εντελώς νέα μοντέλα. Τα περισσότερα εξ αυτών θα βασιστούν πάνω στη νέα, PLA πλατφόρμα της Jaguar, η οποία θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση του βάρους και άρα, μαζί με νέους και πιο «οικολογικούς» κινητήρες, στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Χρονολογικά, αρχικά το 2014 η Jaguar θα μας δείξει την κουπέ έκδοση της νέας F-Type, του supersport ρόουντστερ που λάνσαρε η εταιρεία μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες από τη Μεγάλη Βρετανία, η F-Type Coupe θα είναι πιο άκαμπτη και πιο ελαφριά από την «ανοικτή» της έκδοση, με την κίνηση να παραμένει φυσικά στους πίσω τροχούς και τους κινητήρες να φθάνουν έως και τους 495 ίππους.
Οι επόμενες δύο χρονιές, το 2015 και το 2016, θα είναι άκρως σημαντικές για τη Jaguar, μιας και θα έλθουν τα πλέον σημαντικά εκ των νέων της μοντέλων. Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, θα δούμε το 2015 τη νέα Jaguar Q-Type (γνωστή μέχρι σήμερα και ως «XS»), το πρώτο δηλαδή μοντέλο της νέας compact PLA πλατφόρμας. Το αυτοκίνητο αυτό θα έλθει για να ανταγωνιστεί στη μεσαία premium κατηγορία (BMW Σειρά 3, Mercedes C-Class κ.λπ.), διαθέτοντας δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και κατασκευή εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Όλες οι εκδόσεις θα έλθουν με νέους, ισχυρούς και συνάμα, πιο οικονομικούς κινητήρες.
Για το 2016 τώρα, το πιο σημαντικό νέο όπως σας έχουμε ήδη αποκαλύψει, θα είναι η προσθήκη στη γκάμα του πρώτου SUV της μάρκας. Το νέο μοντέλο θα το δούμε ως πρωτότυπο φέτος στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, με ονομασία που προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστή (πιθανότερο το «XQ») και αρκετό αισθητικό δυναμισμό. Το 2016 θα είναι επίσης η χρονιά που θα δούμε τον αντικαταστάτη της Jaguar XJ, που θα έλθει και αυτή βασιζόμενη στο νέο πάτωμα, όπως επίσης και τη νέα Jaguar XK, της κορυφαίας δηλαδή κουπέ Βρετανίδας. Για το 2017 τέλος, η Jaguar έχει προγραμματίσει την καινούργια γενιά της XF, με το τωρινό μοντέλο στο ενδιάμεσο και συγκεκριμένα το 2014, να περνά από το… τραπέζι του πλαστικού για το πρώτο του facelift.