Πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών έχουν παρκάρει μόνιμα το αυτοκίνητό τους ή το κινούν ελάχιστα, λόγω του υψηλού κόστους μετακίνησης. Ωστόσο, το ότι δεν κινείται δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται την απαραίτητη συντήρηση, έτσι ώστε να μην αρχίσουν και παρουσιάζονται σιγά – σιγά διάφορα μικροπροβλήματα με το ανάλογο κόστος. Βέβαια υπάρχουν και κάποια πάγια έξοδα που τρέχουν, όπως είναι τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία δεν υποχρεούνται ο ιδιοκτήτης να πληρώσει μόνο αν έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας. Όμως σε αυτή τη περίπτωση είναι υποχρεωμένος να έχει ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο σε ιδιόκτητο στεγασμένο χώρο και όχι στο δρόμο. Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές – οδηγίες για να διατηρείται το αυτοκίνητo στην καλύτερη δυνατή κατάσταση εφ΄όσον κινείται ελάχιστα.
Δείτε ακόμα: Χρήση και Συντήρηση αυτοκινήτου
Προστασία από τις καιρικές συνθήκες
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προστασίας του αυτοκινήτου από τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού, τη βροχή ή στην χειρότερη περίπτωση το χαλάζι είναι να βρίσκεται σε κάποιο κλειστό παρκινγκ. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση η ενοικίαση κοστίζει αρκετά χρήματα, (τουλάχιστον 50 ευρώ το μήνα) αν δεν υπάρχει κάποιος ιδιόκτητος χώρος. Πιο οικονομική λύση είναι αυτή της αγοράς μιας καλής, αδιάβροχης κουκούλας με εσωτερική επένδυση και όχι μιας απλής υφασμάτινης. Αν πάλι αναζητάτε τη μέγιστη δυνατή οικονομική λύση, η ηλιοπροστασία είναι απαραίτητη κατά τους θερινούς μήνες για να μην καίγεται το ταμπλό.
Πλύσιμο αμαξώματος
Για να μην χάσει το χρώμα την λάμψη του, καλό είναι να πλένεται το αυτοκίνητο, έστω μία φορά το μήνα. Η σκόνη που επικάθεται, αλλά ιδιαίτερα τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τον χειρότερο «εχθρό» του χρώματος, αφού φθείρουν το βερνίκι και αφήνουν θαμπές κηλίδες.
Εξαερισμός καμπίνας
Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο σε κλειστό παρκινγκ, αφήστε ελάχιστα ανοιχτό ένα παράθυρο έτσι ώστε να μην εγκλωβιστεί η υγρασία στο εσωτερικό και μυρίζει άσχημα. Αν πάλι βρίσκεται στο δρόμο, μια φορά την εβδομάδα ανοίξτε όλα τα παράθυρα και τις πόρτες για να «αλλάξει» ο αέρας στην καμπίνα.
Έλεγχος πίεσης ελαστικών
Τα ελαστικά χάνουν σιγά – σιγά μικρή ποσότητα αέρα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι για καιρό ακινητοποιημένο. Αν σκοπεύετε να το αφήσετε σταθμευμένο για αρκετό διάστημα φουσκώστε τα περισσότερο από το κανονικό. Ποτέ μην τα αφήσετε με λίγο αέρα γιατί θα αρχίσουν να φθείρονται τα λινά στα πλαϊνά, ενώ παράλληλα θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε στο δρόμο και θα «τετραγωνίσουν» με αποτέλεσμα να κάνουν έντονο θόρυβο κατά την κύλιση. Καλό είναι να γίνονται κάποια χιλιόμετρα γιατί διαφορετικά θα ξεραθούν γρήγορα, ακόμα και αν είναι καινούργια.
Αποσύνδεση πόλων μπαταρίας
Αν το αυτοκίνητο μείνει για πολλές εβδομάδες ακινητοποιημένο, αφαιρέστε τα καλώδια που έρχονται σε επαφή με τους πόλους της μπαταρίας για να μην αποφορτιστεί. Όμως και πάλι θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και έτσι η μπαταρία χάνει μέρος της ενέργειάς της, γι’αυτό πάντα θα πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητο καλώδια εκκίνησης ανάγκης.
Λειτουργία air condition
Η μη λειτουργία του air condition για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει ως συνέπεια να ξεραίνονται οι σωληνώσεις. Έτσι, όπως θα διαβάσετε στο εγχειρίδιο χρήσης θα πρέπει να λειτουργεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να λιπαίνεται το σύστημα (πάντα με τον κινητήρα σε λειτουργία, αλλιώς η μπαταρία θα αποφορτιστεί γρήγορα).
Ελαφρύ «λύσιμο» του χειρόφρενου
Ποτέ μην ανεβάζετε μέχρι την τελευταία σκάλα το χειρόφρενο, γιατί αν μείνει για πολύ καιρό έτσι, ενδέχεται να κολλήσουν τα πίσω φρένα (στα οποία συνήθως «πιάνουν» τα περισσότερα χειρόφρενα). Αφήστε το ένα με δύο «κλικ», με την προϋπόθεση να βρίσκεται το αυτοκίνητο σε ευθεία και με επιλεγμένη 1η ή όπισθεν στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η συμβουλή του autogreeknews.gr
Ποτέ μην αφήνετε το αυτοκίνητο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα δίχως να κινηθεί, γιατί ακόμα και έτσι προκαλούνται φθορές και διαβρώσεις στα διάφορα μηχανικά -και μη- μέρη του. Δύο φορές το μήνα τουλάχιστον, κινείστε το σε ανοιχτό δρόμο (εφόσον δεν έχετε παραδώσει τις πινακίδες), προκειμένου να λειτουργήσει ο κινητήρας και όλα τα περιφερειακά συστήματα. ‘Aλλωστε τα διάφορα υγρά, όπως λιπαντικά, υγρά φρένων και υδραυλικού τιμονιού, αντιψυκτικό, βαλβολίνες κιβωτίου κ.ο.κ. με τον καιρό οξειδώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους.