Το νέο Ford Focus RS εντυπωσιάζει -εκτός από την πολύ δυναμική του εμφάνιση- ακόμα πιο πολύ με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Το υψηλών επιδόσεων μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ εφοδιάζεται για πρώτη φορά με τετρακίνηση Ford Performance All Wheel Drive και με Drive Modes, μεταξύ των οποίων το πρώτο στη βιομηχανία Drift Mode και Launch Control.
Το σύστημα AWD βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες σε κάθε άκρο του διαφορικού. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός – πίσω του αυτοκινήτου και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα -η δυνατότητα κατανομής ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring). Έως και το 70% της ροπής μπορεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100% στον πίσω άξονα μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό.
Όταν το όχημα στρίβει, η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης προληπτικά κατανέμει την ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό άμεσα σύμφωνα με τη γωνία διεύθυνσης, την πλευρική επιτάχυνση και την ταχύτητα. Αυτή η μεταφορά ροπής βελτιώνει την είσοδο στη στροφή, την ευστάθεια και ουσιαστικά εξαφανίζει την υποστροφή. Το AWD σύστημα έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση -με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω μπουτόν δίπλα στο λεβιέ ταχυτήτων τέσσερα διαφορετικά Drive Modes, τα Normal, Sport, Track και Drift. Κάθε πρόγραμμα οδήγησης έχει ειδικές ρυθμίσεις για το σύστημα AWD, τον έλεγχο των αποσβεστήρων, το ESC, την απόκριση του τιμονιού και του κινητήρα και τον ήχο της εξάτμισης. Το Drift Mode έχει ειδικό σετάρισμα για το AWD που μεταβάλλει την κατανομή ροπής για υποστήριξη ελεγχόμενης υπερστροφής (drift), ενώ για βέλτιστες επιδόσεις κατά την εκκίνηση υπάρχει το Launch Control. Για καλύτερο φρενάρισμα, το νέο Focus RS φέρει αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα 350 χλστ. (336 χλστ. στο προηγούμενο Focus RS) και αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες Brembo, βαμμένες στη χαρακτηριστική μπλε απόχρωση.
Ο κινητήρας είναι ο 2.3 EcoBoost με ισχύ άνω των 320 ίππων και μοιράζεται τη ίδια βασική δομή με τον αλουμινένιο, τετρακύλινδρο κινητήρα της νέας Mustang. Ωστόσο, ο κινητήρας και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά. Επιδόσεις ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί.