Το νέο Fiat Panda Cross, το οποίο έκανε ντεμπούτο στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και συνδυάζει χαρακτηριστικά εκτός δρόμου οχήματος με στοιχεία από SUV και την ευελιξία ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από μέσα Σεπτεμβρίου με τον κινητήρα diesel 1.3 MultiJet II 80 HP. Η τιμή του θα ξεκινάει από €17.830 με απόσυρση και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να βρίσκονται στις εκθέσεις του εξουσιοδοτημένου δικτύου από τα μέσα Οκτωβρίου.
Σε σχέση με το Panda 4×4 (δείτε εδώ τη δοκιμή), το Panda Cross διαθέτει διάφορες στιλιστικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό (νέοι προφυλακτήρες, ζάντες, φωτιστικά σώματα, τονισμένοι θόλοι, νέες επενδύσεις και διάκοσμος κ.α.).
Το νέο Panda Cross χρησιμοποιεί και αυτό σύστημα μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand), με δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα σύμπλεξης. Είναι ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, η οποία κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης στο δρόμο. Επίσης το Panda Cross διαθέτει σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control) με στάνταρ λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD). Αυτό προσφέρει πρόσθετη βοήθεια στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Παράλληλα, το Panda Cross εφοδιάζεται με επιλογέα τρόπο οδήγησης με τρεις λειτουργίες:
Στην επιλογή Auto γίνεται αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος. Στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο το Panda Cross κινείται με το 98% της ροπής να πηγαίνει στους μπροστινούς τροχούς, ενώ όταν η επιφάνεια κίνησης γίνεται ολισθηρή, το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου μεταφέρει σε μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου μέχρι και 900 Nm ροπής στους πίσω τροχούς (δηλαδή το σύνολο της μέγιστης ροπής του κινητήρα), ανάλογα με τις ανάγκες.
Στην επιλογή Off-road το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα μέχρι τα 50 χλμ./ώρα ενεργοποιημένο για βέλτιστη χρήση εκτός δρόμου, με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα αποτρέπει την ενεργοποίηση του ASR φρενάρει τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
Για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες, η επιλογή Hill Descent Control (HDC) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επενεργώντας ανεξάρτητα στο φρένο του κάθε τροχού. Έτσι βοηθάει τον οδηγό να αποφύγει το γλίστρημα στις κατωφέρειες σε δύσκολες συνθήκες και διασφαλίζει τη σταθερή πορεία του αυτοκινήτου, αποτρέποντας κινήσεις εκτροπής του αμαξώματος. Η λειτουργία HDC, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC, ενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 25 χλμ./ώρα και παραμένει σε αναμονή μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.
Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 158 χιλιοστά, ενώ οι γωνίες προσέγγισης είναι 24 μοίρες, φυγής 34 μοίρες, ράμπας 21 μοίρες και μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις πάνω από 70% και να κινηθεί σε πλάγια κλίση 55%. Την κίνησή του αναλαμβάνει ο τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά). Προσφέρεται στο Panda Cross ένα ειδικό 5τάχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση, που ενισχύει τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κινητήρας | 1.3 MultiJet 80 HP Stop&Start |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 1.248 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ. | 80/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 190/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,3 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 160 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 125 |
Βάρος (κιλά) | 1.155 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 225 |