Το δεύτερης γενιάς smart fortwo το οποίο παρουσιάστηκε το 2007 και αντικαταστάθηκε από το νέο μοντέλο το 2014, εκτός από το ότι παραμένει το πιο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής, διέθετε και το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου των 0.8 λτ. Εξωτερικά, το μόνο στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για πετρελαιοκίνητο fortwo είναι η ένδειξη «cdi» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Όσο για τις τιμές του στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι αναμενόμενα υψηλές. Ενδεικτικά τα μοντέλα του 2007 έως του 2010 πωλούνται μεταξύ 6.000 έως 8.000 ευρώ, ενώ τα νεότερα φτάνουν τις 10.000 ευρώ.
Εξαιρετικά οικονομικός αλλά με κραδασμούς ο κινητήρας
Ο diesel κινητήρας των 799 κ.εκ. είναι 3κύλινδρος, με άμεσο ψεκασμό, σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας και turbo. Κατά την εκκίνηση του μηχανικού αυτού συνόλου, ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει γίνονται αρκετά αισθητοί στο εσωτερικό, ειδικά στο ρελαντί και όταν το μοτέρ είναι κρύο, ωστόσο μειώνονται σημαντικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές και ζεσταίνεται. Η απόκριση που διαθέτει ο πετρελαιοκινητήρας στο πάτημα του γκαζιού είναι θετική με αποτέλεσμα να προσφέρει αξιοπρεπείς επιταχύνσεις και να ανεβάζει χωρίς πρόβλημα ρυθμούς. Αρνητικό στοιχείο και σε αυτό το fortwo αποτελεί η λειτουργία του 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το οποίο παρουσιάζει υστέρηση στις αλλαγές και στο kickdown. Από την άλλη πλευρά μεγάλο προσόν του 0.8 cdi είναι οι περιορισμένες του απαιτήσεις σε καύσιμο, αφού ξεχνάς να το γεμίσεις.
Ευέλικτο στην πόλη αλλά όχι άνετο
Το μεγαλύτερο «ατού» του smart fortwo 0.8 cdi είναι αδιαμφισβήτητα ή άριστη ευελιξία που το προσφέρει στην πόλη και στο παρκάρισμα, λόγω του πολύ περιορισμένου του μήκους (2,6 μ.). Ωστόσο λόγω του πολύ κοντού μεταξονίου των 1.867 χλστ. και της σφιχτής ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές, το αμάξωμά του παρουσιάζει νευρικότητα εν κινήσει, ενώ οι διάφορες ανωμαλίες της ασφάλτου και ειδικά οι λίγο πιο έντονες περνούν ορισμένες φορές αφιλτράριστες στην καμπίνα. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους υπάρχει ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, ενώ στις στροφές το ESP επεμβαίνει ακαριαία μόλις διαγνώσει τάση απώλειας πρόσφυσης. Επιπλέον το σύστημα διεύθυνσης χωρίς υποβοήθηση «κόβει» αρκετά αλλά είναι βαρύ στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ τα φρένα ικανοποιούν σε αποτελεσματικότητα όχι όμως και σε αίσθηση.
Νεανικό και άνετο εσωτερικό για 2 επιβάτες
Σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του, το ντίζελ fortwo δεν παρουσιάζει καμία αλλαγή στο εσωτερικό του και διακρίνεται για τη μοντέρνα του σχεδίαση και τον ευχάριστο διάκοσμο. Την ποιότητα αναβαθμίζει το ύφασμα που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό, ενώ τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε υφή, όπως και η στιβαρή συναρμογή. Ο οδηγός, ο οποίος κάθεται σχετικά ψηλά απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα και δεν θα έρθει αντιμέτωπος με κάποια εργονομική ιδιαιτερότητα. Σε επίπεδο χώρων, το αποκλειστικά 2θέσιο εσωτερικό του fortwo είναι άνετο και προσφέρει 220 λίτρα για τις απαραίτητες αποσκευές.
(+) Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, ευελιξία, σχεδίαση
(-): Άνεση, κραδασμοί κινητήρα, υψηλές τιμές, χώροι μόνο για 2 επιβάτες, αργές αλλαγές ταχυτήτων
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες | ||
Μοντέλο | fortwo 0.8 cdi | Μοντέλο | fortwo (07-) |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 799 | Air condition | 6,78% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 54/3.800 | Αναρτήσεις – άξονες | 18,64% |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) | 130/2.100 | Φρένα | 8,47% |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 16,8 | Σύστημα ψύξης | 5,08% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 135 | Ηλεκτρικά | 15,25% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,4 | Κινητήρας | 30,51% |
Μήκος (χλστ.) | 2.695 | Τροφοδοσία καυσίμου | 1,69% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.559 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 1,17% |
Ύψος (χλστ.) | 1.542 | Σύστημα διεύθυνσης | 1,69% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 1.867 | Μετάδοση | 1,69% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 220 | Δείκτης αξιοπιστίας | 55,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.050 | Πηγή: Reliability Index |