Δοκιμή Nissan Qashqai 1.6 diesel 2WD (2010-2013)

To Nissan Qashqai αποτελεί επί σειρά ετών το best seller SUV στην χώρα μας από την πρώτη γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε το 2006, ανανεώθηκε το 2010 και αντικαταστάθηκε από το νέο μοντέλο το 2013 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Έως και τα τέλη του 2011 που ίσχυε η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το Qashqai με τον 1.6 λτ. κινητήρα βενζίνης ήταν τη δημοφιλέστερη επιλογή. Ωστόσο οι ισορροπίες άλλαξαν σημαντικά όταν επιτράπηκαν τα ντίζελ αυτοκίνητα και γρήγορα το Qashqai στις εκδόσεις 1.5 dCi και 1.6 dCi έγινε best seller. Σήμερα, τα μεταχειρισμένα ντίζελ Qashqai του 2010 – 2013 πωλούνται σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 14.000 – 15.000 ευρώ.


Δυνατός και οικονομικός κινητήρας

Ο 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου (της Renault) με τους 130 ίππους και την υψηλή ροπή των 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. συνδυάζει με ιδανικό τρόπο τις γρήγορες επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ., αποδίδει μέχρι τις πιο υψηλές στροφές χωρίς να πέφτει η ισχύς του και προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις ακόμα και με την 6η ταχύτητα. Παράλληλα ο 1.6 dCi κινητήρας εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλό θόρυβο σε γρήγορες ταχύτητες και μόνο στο ρελαντί και στις πολύ χαμηλές στροφές δίνει το «στίγμα» του ντίζελ. Η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Ασφαλές και άνετο σε κάθε διαδρομή

Στο Qashqai 1.6 dCi οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις απορροφούν με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες σε ελάχιστες περιπτώσεις θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλει με την σειρά του στην ασφαλή, οδική συμπεριφορά ενώ τάσεις υποστροφής και στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης λόγω της αυξημένης ροπής θα σημειωθούν με έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ στις ευθείες είναι σταθερό ακόμα και στις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί να φτάσει εύκολα. Θετική αίσθηση έχουν τα φρένα του, ωστόσο το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ σε ταχύς ρυθμούς, αλλά με ικανοποιητική ακρίβεια.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και καλούς χώρους

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του προγενέστερου Qashqai, έτσι και στο πετρελαιοκίνητο το εσωτερικό του αποσπά συνολικά θετικά σχόλια σε κάθε επίπεδο. Ποιοτικά, το παχύ αφρώδες πλαστικό που συναντάται σε ολόκληρο το ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα αναβαθμίζει αισθητά εικόνα, ενώ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Ο οδηγός του μικρομεσαίου SUV της Nissan κάθεται ψηλά στο αναπαυτικό κάθισμα και απολαμβάνει αρκετά καλή ορατότητα, η οποία με την σειρά της συμβάλλει στο αίσθημα της ασφάλειας. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα του Qashqai είναι σε θέση να μετακινήσει τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις, ή και ένα ακόμα με λίγο στρίμωγμα. Το πορτ μπαγκάζ με την κανονική ρεζέρβα έχει ψηλό δάπεδο και η χωρητικότητά του είναι στα 352 λίτρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες* Qashqai (07-)
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Air condition 8,29%
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 130/4.000    Αναρτήσεις – άξονες 38,25%
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750 Φρένα 10,14%
0-100 (χλμ./ώρα) 10,3 Σύστημα ψύξης 1,84%
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)    190 Ηλεκτρικά 13,82%
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,9 Κινητήρας 12,90%
Μήκος (χλστ.) 4.330 Τροφοδοσία καυσίμου    4,61%
Πλάτος (χλστ.) 1.780 Κιβώτιο ταχυτήτων 7,37%
Ύψος (χλστ.) 1.615 Σύστημα διεύθυνης 0,00%
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.630 Μετάδοση 2,76%
Χώρος αποσκευών (λτ.) 352 Δείκτης αξιοπiστίας 63,00 (μ.ο. 100)
Βάρος (κιλά) 1.573 *Πηγή Reliability Index  
Get it on Google Play Download on the App Store