Δοκιμή BMW 316i 122 PS (2005 – 2012)

Η BMW 316i αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια την πιο προσιτή σε τιμή έκδοση της μεσαίας BMW, χαρακτηριστικό το οποίο την έχει κάνει δημοφιλή στην ελληνική αγορά και στην αγορά των μεταχειρισμένων. Η προγενέστερη, 5ης γενιάς BMW Σειρά 3 Ε90 λανσαρίστηκε το 2005 και αντικαταστάθηκε το 2012, ενώ στα τέλη του 2008 είχε δεχτεί μια ανανέωση τόσο αισθητική όσο και μηχανική.


Λιτό αισθητικά εσωτερικό με υψηλή ποιότητα

Ο λιτός σχεδιαστικά θάλαμος των επιβατών της προηγούμενης «3άρας» ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, η οποία είναι κορυφαία τόσο στην επιλογή των υλικών (όλες οι πλαστικές επιφάνειες αποτελούνται από αφρώδες υλικό) όσο και στην στιβαρή συναρμολόγηση. Εξίσου υψηλά πρότυπα ισχύουν και για στην εργονομία, αφού ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα και θα νιώσει ιδιαίτερα άνετα, ενώ θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας. Στον τομέα των χώρων, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης, έχουν στην διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο πλάτος και επαρκή αέρα για τα κεφάλια τους, αλλά οι χώροι για την αποθήκευση μικροαντικειμένων είναι λίγοι. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν άνετα χάρη στο αρκετό πλάτος και τον αρκετό αέρα για τα γόνατά τους. Στην περίπτωση όμως που χρειαστεί να μετακινηθεί ένα τρίτο άτομο στο πίσω κάθισμα, το ψηλό κεντρικό τούνελ της μετάδοσης θα αποτελέσει εμπόδιο. Για τις αποσκευές, τα 460 λτ. είναι αρκετά αλλά το σχήμα του πορτ μπαγκάζ δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Εξαιρετικά σταθερή αλλά με μειωμένη «απόλαυση»

Η 316i εκτός από την ιδανική κατανομή βάρους ανά άξονα (50:50), την οποία χαρακτηρίζει όλες τις BMW, προσφέρει μία «συγκρατημένα» σπορτίφ οδηγική αίσθηση με αυξημένα επίπεδα ανέσεων. Η στιβαρότητα του πλαισίου και η σωστή ρύθμιση που έχει γίνει στις ανεξάρτητες αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση (διπλών συνδέσμων εμπρός και πενταπλών συνδέσμων πίσω), είναι στοιχεία τα οποία αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός από τα πρώτα μέτρα κίνησής «γεμίζοντάς» τον με το αίσθημα της ασφάλειας. Η σταθερότητα που επιδεικνύει η 316i στην ευθεία είναι υποδειγματική ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης, ενώ οι όποιοι εξωτερικοί θόρυβοι φιλτράρονται από την προσεγμένη ηχομόνωση. Σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές, ο κινητήρας δείχνει την έλλειψη ισχύος σε σχέση με τις υψηλές δυνατότητες του αυτοκινήτου, αφού ακόμα και με το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο (DSC), οι όποιες προσπάθειες για τάσεις υπερστροφής είναι άκαρπες και μάλλον δεν ταιριάζουν στον ήπιο χαρακτήρα της 316i. Έτσι, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα γρήγορο τιμόνι, το οποίο παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση και ιδανικό «στήσιμο» αναρτήσεων, στερείται της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρουν οι ισχυρότερες «3άρες».  

Ελαστικός κινητήρας με τραχιά λειτουργία

Το μηχανικό σύνολο των 1.6 λτ. με τους 122 ίππους δημιουργεί αρχικά θετικές εντυπώσεις με την ελαστικότητά του κατά την κίνηση στην πόλη. Όμως η χαμηλή ισχύς του σε σχέση με το αυξημένο βάρος του αμαξώματος γίνεται αισθητή όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτούς δρόμους, όπου οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι απλά ικανοποιητικοί. Παράλληλα, ένα στοιχείο που δεν ταιριάζει με το πολυτελές ύφος του αυτοκινήτου, είναι η τραχύτητα του κινητήρα ειδικά σε υψηλές στροφές, η οποία ωστόσο «συγκρατείται» από την ηχομόνωση. Όσον αφορά στο 6τάχυτο κιβώτιο, έχει θετική αίσθηση στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, όμως η κλιμάκωσή του είναι αραιή προς όφελος της κατανάλωσης και εις βάρος των επιδόσεων.

(+) Οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης, αίσθηση τιμονιού, ποιότητα κατασκευής, στιβαρότητα πλαισίου και ηχομόνωση

(-) Διαθέσιμοι χώροι για τον μεσαίο επιβάτη, χώροι για μικροαντικείμενα, ισχύς κινητήρα

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες  
Μοντέλο 316i Μοντέλο Σειρά 3 (05-)
Κυβισμός 1.597 κ.εκ. Air condition 1,31%
Ισχύς 122/6.000 σ.α.λ.    Αναρτήσεις – άξονες 7,34%
Ροπή 160/4.250 σ.α.λ. Φρένα 12,26%
0-100 χλμ./ώρα 10,8 δλ. Σύστημα ψύξης 6,33%
Τελική Ταχύτητα 210 χλμ./ώρα Ηλεκτρικά 18,19%
Μέση Κατανάλωση 5,9 λτ./100χλμ. Κινητήρας 31,16%
Μήκος  4.520 χλστ. Τροφοδοσία καυσίμου    13,37%
Πλάτος 1.817 χλστ. Κιβώτιο ταχυτήτων 1,51%
Ύψος  1.421 χλστ. Σύστημα διεύθυνσης 6,13%
Μεταξόνιο 2.760 χλστ.  Μετάδοση 2,41%
Χώρος αποσκευών   460 λίτρα Δείκτης αξιοπιστίας 143,00 (μ.ο. 118)
Βάρος 1.425 κιλά Πηγή: Reliability Index  
Get it on Google Play Download on the App Store