Η Peugeot έχει μακροχρόνια παρουσία στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων με μοντέλα τα οποία ανέκαθεν διακρίνονταν για την σχεδίαση, την οδική συμπεριφορά και τις ανέσεις.
Ο προγενέστερος εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρείας στην εν λόγω κατηγορία, το 407 είχε παρουσιαστεί το 2004 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2010, ακολουθώντας τα παραδοσιακά αυτά χαρακτηριστικά, αλλά και ενισχύοντας τότε τη θέση του με νέα δεδομένα, όπως ήταν η υψηλή παθητική ασφάλεια (5 αστέρια στο Euro NCAP), η προηγμένη τεχνολογία και το ξεχωριστό στυλ. Σήμερα παραμένει μια καλή πρόταση στην αγορά των μεταχειρισμένων και πωλείται σε χαμηλές τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 5.000 ευρώ για τα πρώτα μοντέλα.
Σύγχρονο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα υλικών
Στο εσωτερικό του 407 κύριο γνώρισμα είναι το γράμμα «T» που, σχηματίζεται το πάνω τμήμα του ταμπλό. Το τελευταίο αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από αφρώδες πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ συνολικά τα υλικά που έχουν επιλεχθεί για την κατασκευή του εσωτερικού είναι προσεγμένα. Μικρή ένσταση υπάρχει για το τελικό φινίρισμα, το οποίο σε ορισμένα σημεία (π.χ. η ένωση του ταμπλό με την πόρτα), θα μπορούσε να ήταν καλύτερο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά βολική για κάθε άτομα, χάρη στις πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού (καθ’ύψος και τηλεσκοπικά). Τα επιμέρους χειριστήρια για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, είναι ως επί το πλείστον συγκεντρωμένα στην κεντρική κονσόλα και, ικανοποιούν με την εργονομία και την λειτουργικότητά τους.
Ικανοποιητικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Ο θάλαμος των επιβατών του 407 είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στην διάθεσή τους άφθονο διαθέσιμο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια τους, ενώ την αίσθηση της ευρυχωρίας εντείνουν το αυξημένο βάθος του ταμπλό και το μεγάλο παρμπρίζ. Στο πίσω κάθισμα, το ωφέλιμο πλάτος είναι αρκετό για δύο επιβάτες, με έναν τρίτο να μη νιώθει ιδιαίτερα άνετα. Ο χώρος που, υπάρχει για τα γόνατα είναι ικανοποιητικός για άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ., όχι όμως και ο αέρας για τα κεφάλια. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, ο συνολικός του όγκος είναι 407 λτ. και, υπολείπεται έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων, στα οποία ξεπερνάει ακόμη και τα 500 λτ.
Ιδιαίτερα σταθερό και άνετο σε κάθε διαδρομή
Η ανάρτηση του 407 με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, προσδίδουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές. Στον ανοιχτό δρόμο, το μεσαίο Peugeot είναι ιδιαίτερα σταθερό ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης, ωστόσο η ανάρτηση εμφανίζει μια νευρικότητα κατά τη διέλευση του αυτοκινήτου από συνεχόμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές, το 407 παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερα χαρακτηριστικά, ενώ το στάνταρ ESP, αποκλείει αυτομάτως κάθε πιθανή τάση του αμαξώματος παρεκκλίνει από την επιλεγμένη πορεία. Πολύ καλή αποτελεσματικότητα έχουν και τα φρένα σε μια απότομη επιβράδυνση, αλλά το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση.
Μέτριος σε απόδοση ο κινητήρας
Η ισχύς των 117 ίππων του 1.8 λτ. κινητήρα κρίνεται μέτρια για να κινήσει το αυτοκίνητο σε σβέλτους ρυθμούς, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, γεγονός το οποίο οφείλεται τόσο στην χαμηλή απόδοση όσο και στο βάρος του αμαξώματος (1,4 τόνων) και τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Επίσης, ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σχετικά χαλαρός με μέτρια αίσθηση στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης. Όσον αφορά τον παραγόμενο θόρυβο από το μηχανικό σύνολο, γίνεται αισθητός στους επιβάτες κυρίως σε υψηλές στροφές.
(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, αναπαυτικά καθίσματα, θέση οδήγησης, παθητική ασφάλεια
(-) Επιδόσεις – απόδοση κινητήρα, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, χώρος αποσκευών, μικροατέλειες στο φινίρισμα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες | ||
Μοντέλο | 407 1.8 | Μοντέλο | 407 (04-) |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.749 | Air condition | 4,91% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 117/5.500 | Αναρτήσεις – άξονες | 18,86% |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) | 160/4.000 | Φρένα | 17,68% |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,9 | Σύστημα ψύξης | 3,54% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | Ηλεκτρικά | 15,52% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 7,9 | Κινητήρας | 20,04% |
Μήκος (χλστ.) | 4.676 | Τροφοδοσία καυσίμου | 4,72% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.811 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 4,13% |
Ύψος (χλστ.) | 1.447 | Σύστημα διεύθυνσης | 9,04% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.725 | Μετάδοση | 1,57% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 407 | Δείκτης αξιοπιστίας | 138,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.400 | Πηγή: Reliability Index |