Πριν από 20 χρόνια, τον Απρίλιο του 1996 η Mercedes παρουσίασε στην 66η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο την πρώτης γενιάς SLK (R 170), η οποία είχε προκαλέσει αίσθηση τόσο με τον σπορ σχεδιασμό της όσο και με τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Παράλληλα ήταν η πρώτη φορά που η Mercedes προσέφερε ένα roadster μοντέλο μικρότερο από την SL. Η οροφή Vario συνδύαζε τα πλεονεκτήματα της hard top οροφής με αυτά της κλασικής υφασμάτινης.
Δύο χρόνια πριν την πρεμιέρα της SLK, η Mercedes είχε παρουσιάσει τον Απρίλιο του 1994 στο Τορίνο το πρωτότυπο μοντέλο, ενώ τον Οκτώβριο του 1994 μια πιο προχωρημένη πρωτότυπη SLK είχε παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Η πρώτης γενιάς SLK κατασκευάστηκε σε περισσότερα από 311.000 αντίτυπα μεταξύ 1996 και 2004, ενώ οι τρεις γενιές του μοντέλου μετρούν πάνω από 670.000 οχήματα.
Η SLK αρχικά λανσαρίστηκε στην εκδόσεις SLK 200, SLK 200 Kompressor και SLK 230 Kompressor. To 2000 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη SLK, η οποία περιλάμβανε και 6κύλινδρο κινητήρα για πρώτη φορά στην SLK 320 (218 hp). Στην κορυφή της γκάμας βρισκόταν η SLK 32 AMG των 354 ίππων.
Το 2004 λανσαρίστηκε η δεύτερης γενιάς SLK με σχεδίαση εμπνευσμένη στο εμπρός άκρο από την SLR McLaren και τη McLaren-Mercedes Formula 1. Οι εκδόσεις ήταν η SLK 200 Kompressor, SLK 350 V6, SLK 55 AMG V8 360 ίππων και η SLK 280 που προστέθηκε το φθινόπωρο του 2005.
Η τρίτης γενιάς SLK εμφανίστηκε το 2010 και για πρώτη φορά εφοδιαζόταν με κινητήρα ντίζελ στην έκδοση 250 CDI. Στα τέλη του 2015 η SLK ανανεώθηκε και μετονομάστηκε SLC, ενώ απέκτησε για πρώτη φορά και 1.600άρη turbo κινητήρα στην έκδοση SLC 180.