Μετά το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό των ντίζελ κινητήρων της σειράς EA 189 του VW Group, έχουν ξεκινήσει δοκιμές από διάφορους οργανισμούς για να διαπιστωθεί κατά πόσο και άλλα οχήματα είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς ή… «ξεφεύγουν».
Στην πρώτη ανεξάρτητη δοκιμή εκπομπών Οξειδίου του Αζώτου (NOx) στη Γερμανία που πραγματοποίησε το περιοδικό auto motor und sport σε συνεργασία με τους ειδικούς της Βρετανικής εταιρίας Emission Analytics, διαπιστώθηκαν μεγάλες αποκλίσεις από αυτές που ορίζει το πρότυπο Euro 6 (έως 80 mg NOx ανά χιλιόμετρο). Η Emission Analytics έχει ήδη δοκιμάσει 1.000 οχήματα στη Μ. Βρετανία αλλά και στις Η.Π.Α., το καθένα σε αποστάσεις 100 χιλιομέτρων στην πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους ή σε εθνικές οδούς.
Το auto motor und sport από την πλευρά του οδήγησε στα πλαίσια ενός «Οικολογικού γύρου» διάφορα μοντέλα σε ήπιους ρυθμούς επιταχύνσεων, μεταξύ των οποίων το Fiat 500X 1.6 diesel παρουσίασε πάνω από 10 φορές υψηλότερες εκπομπές NOx (845 mg ανά χλμ.), ενώ στο αντίθετο άκρο τοποθετήθηκε το VW Golf 2.0 TDI με 148 mg NOx ανά χλμ.
Κοντά στα επιτρεπόμενα όρια βρέθηκαν κατά τη διάρκεια της δοκιμής τα μοντέλα BMW X5 sDrive 25d, Opel Mokka 1.6 CDTI και το Volvo XC90 D5. Αντιθέτως το Audi Q3 2.0 TDI quattro με τον παλαιότερων προδιαγραφών Euro 5 EA 189 κινητήρα έφτασε την πολύ υψηλή τιμή των 864 mg NOx ανά χλμ., δηλαδή και πάλι πολύ υψηλότερα από τα 180 mg που όριζε το Euro 5. Ικανοποιητικά, αν και πάνω από τα πρότυπα του Euro 6 ήταν τα αποτελέσματα των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης στα μοντέλα Mercedes C 250 d T (215 mg/km) και Mazda CX-3 Skyactiv-D 105 (284 mg/km).