Η Fiat Chrysler Automobiles κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο ρεκόρ 105 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ παράλληλα θα δεχθεί τρία έτη συμπληρωματικής εποπτείας από ανεξάρτητο ελεγκτή και θα αγοράσει πίσω περισσότερα από 500.000 οχήματα. Όλα αυτά αποτελούν μέρος μιας συμφωνίας συναίνεσης για την επίλυση των 23 καθυστερημένων ανακλήσεων από το 2009.
Από το συνολικό πρόστιμο των 105 εκατομμυρίων δολαρίων, τα 70 εκατομμύρια θα δοθούν σε μετρητά και είναι το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει ποτέ επιβληθεί από την Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) των Η.Π.Α. Η Fiat Chrysler από την πλευρά της παραδέχτηκε ότι απέτυχε να παράσχει έγκαιρη και αποτελεσματική επίλυση του προβλήματος σε τρεις εκστρατείες ανάκλησης, καθώς και ότι παρέλειψε να συμμορφωθεί με τις διάφορες απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων των νόμων στις Η.Π.Α. που διέπουν υπενθύμισης σε εύθετο χρόνο.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Fiat Chrysler θα αγοράσει πίσω περισσότερα από 500.000 Jeep με ελαττωματικά εξαρτήματα ανάρτησης, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν απώλεια ελέγχου του οχήματος. Παράλληλα περισσότερα από 1 εκατομμύριο Jeep Cherokee και Grand Cherokee με τις δεξαμενές καυσίμων στο πίσω μέρος, μπορεί να συνδέονται με πολλές θανατηφόρες πυρκαγιές.
Επιπλέον, η NHTSA θα ξεκινήσει μια νέα έρευνα σχετικά με τον χειρισμό της Fiat Chryslerγια νέα ανάκληση περίπου 1,4 εκ. οχημάτων για τυχόν ελαττώματα στα λογισμικά, ύστερα από τον χάκερ που έκανε ότι ήθελε σε ένα νέο Jeep Cherokee (δείτε εδώ).
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η Fiat Chrysler που υπέπεσε σε παρατυπίες, αφού τον περασμένο Ιανουάριο η Honda κλήθηκε να πληρώσει 70 εκ. δολάρια πρόστιμο γιατί δεν αποκάλυψε περισσότερες από 1.700 αναφορές για θανάτους και τραυματισμούς λόγω μη έγκαιρης ανάκλησης για περισσότερο από μια δεκαετία. Πέρυσι επιβλήθηκε και στην GM πρόστιμο 35 εκ. δολαρίων για τις ελαττωματικές μίζες σε παλαιότερα μοντέλα, που έχουν συνδεθεί με πάνω από 120 νεκρούς σε τροχαία ατυχήματα.