Χτύπημα στη Γερμανία και στη Μέρκελ το νέο όριο των 95 γρ./χλμ. CO2




Επίσημα πλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση «αναγκάζει» τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν μέσο όρο εκπομπών CO2 μόνο 95 γρ. ανά χλμ. σε όλη τη γκάμα των μοντέλων τους μέχρι το 2021. Όπως διευκρινίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, το 2020 το 95% των αυτοκινήτων στη γκάμα κάθε κατασκευαστή θα πρέπει να έχει μέσο όρο εκπομπών CO2 95 γρ./χλμ., με το 100% της γκάμας να οφείλει να πληροί αυτό το όριο το 2021.

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει βάλει ως στόχο το μέσο όρο των 130 γρ./χλμ. για όλη την Ευρωπαϊκή γκάμα κάθε κατασκευαστή μέχρι το 2015, με όσους ξεπεράσουν αυτό το όριο να πληρώνουν πρόστιμα για κάθε επιπλέον γραμμάριο, επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλούν στην Ευρώπη. Ο νέος νόμος μειώνει το όριο κατά 27% δίνοντας 6 χρόνια προθεσμία στους κατασκευαστές για να το πετύχουν. Η ψήφιση μάλιστα των νέων ορίων, είναι ένα «χτύπημα» προς τη Γερμανία και την Καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ, στο κόμμα της οποίας -σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα- φέρεται πως η BMW είχε δωρίσει 690.000 ευρώ για παράταση του μέτρου μέχρι το 2024 (δείτε εδώ). Σε κάθε περίπτωση, το νέο όριο των 95 γρ. CO2 ανά χλμ. αναμένεται να βοηθήσει περαιτέρω στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου του πλανήτη, στο 1/5 το 2020 έναντι αυτών του 1990.




Get it on Google Play Download on the App Store