Πάνε χρόνια από τότε που ακούσαμε για πρώτη φορά για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, ένα έργο το οποίο δεν μοιάζει τόσο δύσκολο, αλλά διαρκώς βρίσκει εμπόδια. Τελικά φαίνεται πως και το τελευταίο προσπελάστηκε και πλέον θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της.
Δείτε ακόμη: Οι τιμές του νέου Honda Civic Type R σε Ελλάδα και Ευρώπη
Συγκεκριμένα, πρόκειται για διαγωνισμό ο οποίος διεξάγεται με την διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου, έπειτα από την απόρριψη σχετικής προσφυγής από το ΣτΕ.
Ειδικότερα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο (222/2018) απέρριψε ως αβάσιμους όλους της ισχυρισμούς του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας «ΠΕΡΙΒΟΣ» ο οποίος ζητούσε την ακύρωση ως αντισυνταγματικής και παράνομης της υπουργικής απόφασης για τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της μελέτης κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης του έργου και την προκήρυξη της α΄ φάσης του σχετικού διαγωνισμού.
Το επίμαχο έργο εντάσσεται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας-Αττικής για το οποίο ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) έχει προβεί στην εκπόνηση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποθαλάσσια σήραγγα έχει μήκος περίπου 3 χλμ. και περιλαμβάνει και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, ανεβάζοντας έτσι στο μήκος στα 14,5 χλμ.
Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στην β΄ φάση.Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή της υποθαλάσσιας έχουν εκδηλώσει οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Vinci–Ακτωρ.
Διαβάστε επίσης: Ανατροπή και έκπληξη στην πρωτιά των παγκόσμιων πωλήσεων
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως το εν λόγω έργο, ύψους περί τα 300 εκατ., σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις, έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) προς ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ».