Μία πρώτη αλλά όχι ιδανική λύση φαίνεται να δημιουργείται στο θέμα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με ιστορικές πινακίδες. Ένα θέμα που ξέσπασε πριν από μερικούς μήνες όταν με νόμο αποφασίστηκε ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, ακόμα και τις ημέρες που υπάρχει επίσημη διοργάνωση, παρά μόνον στη διαδρομή του road book. Και όλα αυτά με ποινή που φτάνει τα 1.500 ευρώ.
Μετά τις δικαιολογημένες αντιδράσεις ιδιοκτητών και λεσχών έρχεται η Τροποποίηση της υπ.’ αριθ. Α οικ. 55972-3112/2017 (Β’ 3641) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος. Σε αυτήν μεταξύ άλλων τονίζεται ότι η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την άπαξ αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος, όπως προκύπτει από το έγγραφο της ως άνω περ. ββ, και τους χώρους των αγώνων ή εκδηλώσεων.
Διαβάστε ακόμα: Αυτά είναι τα εννέα πιο ακριβά βρετανικά supercars που πουλήθηκαν στο 2017
Η μετακίνηση μπορεί να γίνει κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα. Εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται για τη συμμετοχή σε αγώνες – εκδηλώσεις στην αλλοδαπή, οι παραπάνω ημέρες μετακίνησης ισχύουν για την μετάβαση από τον χώρο στάθμευσης του οχήματος προς το σημείο εξόδου από τη Χώρα και από το σημείο εισόδου στη Χώρα προς τον χώρο στάθμευσης του οχήματος.
Επιπρόσθετα αυτοκίνητα επιτρέπεται να κυκλοφορούν για τους σκοπούς της επισκευής τους, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:
αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος.
ββ. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος και το ενάριθμο διακριτικό της παραγράφου 2.
γγ. Υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή του συνεργείου οχημάτων εάν είναι φυσικό πρόσωπο ή του νόμιμου εκπροσώπου για την περίπτωση του νομικού προσώπου, με την οποία δηλώνεται ο χρονικός προγραμματισμός συντήρησης ή επισκευής του οχήματος.
Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται: (α) εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα, όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό της παραγράφου 2, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής (πλην νήσων) και της Θεσσαλονίκης, όπου η κυκλοφορία επιτρέπεται εντός της οικείας Περιφέρειας, (β) για την αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου, και (γ) μόνο κατά το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα. Εκτός από την ημέρα αυτή, επιτρέπεται η μετακίνηση του οχήματος από το συνεργείο προς τον χώρο στάθμευσης του οχήματος και κατά την ημέρα εξόδου του οχήματος από το συνεργείο, εφόσον αυτό φέρει επιπλέον ισχύον τιμολόγιο από το οικείο συνεργείο από το οποίο προκύπτει η ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος από αυτό, σύμφωνα με τα παραπάνω.
Δείτε ακόμα: Porsche, Ferrari και άλλα supercars σαπίζουν σε κέντρο ανακύκλωσης
Για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, επιτρέπεται, επίσης, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα, όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό της παραγράφου 2, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής (πλην νήσων) και της Θεσσαλονίκης, όπου η κυκλοφορία επιτρέπεται εντός της οικείας Περιφέρειας, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:
αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος.ββ. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος και το ενάριθμο διακριτικό της παραγράφου 2.
Ιδιοκτήτες και λέσχες θεωρούν ότι ούτε αυτή είναι η ιδανική λύση και ήδη έχουν αντιπροτείνει στις αρμόδιες αρχές ποιες ακόμα αλλαγές χρειάζονται. Στο www.autogreeknews.gr παρακολουθούμε το θέμα από κοντά και θα σας ενημερώσουμε.