Αντίθετος με τις απαιτήσεις ορισμένων επαγγελματιών της αγοράς ταξί για αύξηση του ορίου ηλικίας των οχημάτων τους από τα 15 στα 22 χρόνια είναι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο οποίος σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι τα παλαιότερα ταξί ρυπαίνουν πολύ περισσότερο έναντι των νεότερων, ιδίως στο πεδίο των αιωρούμενων σωματιδίων.
Διαβάστε ακόμα: Το ταχύτερο ταξί του κόσμου είναι αυτή η Lamborghini
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ΣΕΑΑ, οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.
Μία παράταση 7 ετών στα ήδη πεπαλαιωμένα και αρκετά επιβαρυμένα οχήματα δεν θα έχει μόνο επιπτώσεις στην ποιότητα μεταφοράς για τους πολίτες (και τους τουρίστες) που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα. Θα έχει επίσης επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία.
Διαβάστε ακόμα: Τα νέα ταξί στην Κούβα είναι Lada
Καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι επιπτώσεις που είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO).
Η πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα.
Διαβάστε ακόμα: Το Hyundai Ioniq κυκλοφόρησε και σε ταξί
Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων, είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα, καταλήγει ο ΣΕΑΑ.