Αν και δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε απίστευτο (ήδη είχαμε δει αρκετές δηλώσεις από τις δύο πλευρές) είναι πέρα για πέρα αληθινό. Ο λόγος για τον αυτοκινητικό γάμο της χιλιετίας, καθώς ο όμιλος VW κατάφερε τελικά και πήρε υπό την σκέπη του τον όμιλο FCA (Fiat-Chrysler).
Η αλήθεια είναι πως πολλοί ίσως στεναχωρηθούν από την εξέλιξη αυτή, καθώς αρκετοί ιταλόφιλοι και ειδικά Alfisti μάλλον δεν θα ήθελαν μια τέτοια εξέλιξη, είναι όμως η σκληρή πραγματικότητα. Πλέον ο όμιλος FCA (Fiat – Chrysler) πέρασε και επισήμως στα χέρια του γερμανικού ομίλου VW, ο οποίος ισχυροποιεί έτσι τη θέση του ως κυρίαρχος στην Ευρώπη και φυσικά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κοστίζει η Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio σε Ελλάδα και Ευρώπη
Η… διαπραγμάτευση έκλεισε αργά εχθές το βράδυ, όταν οι δύο πλευρές τελικά συμφώνησαν και έπεσαν οι υπογραφές. Ο πρόεδρος του ομίλου FCA κ. Sergio Marchionne δήλωσε «γνωρίζω πως πολλοί θα στεναχωρηθούν όμως πρέπει να σκεφτούμε λογικά. Ο όμιλος VW μας έδωσε πολλά χρήματα και δεν μπορούσαμε να πούμε όχι. Όλα έχουν την τιμή τους.».
Από την άλλη ο Matthias Mueller, Πρόεδρος του ομίλου VW, είπε μεταξύ άλλων πως «είμαστε υπερήφανοι που έχουμε μερικές ακόμη μάρκες και δει ιταλικές υπό την σκέπη μας. Θα προσθέσουμε έτσι λίγη περισσότερη φινέτσα και συναίσθημα στην γκάμα μας, ενώ θα παραμείνουμε πρώτοι παγκοσμίως και πλέον με μεγαλύτερη διαφορά…».
Αν και ακόμη είναι νωρίς για να έχουμε πλάνο σχετικά με το πω θα εξελιχθεί αυτή η… συνεργασία, δημοσιεύματα από την Ιταλία αναφέρουν πως ο όμιλος VW θα μετατρέψει την Fiat σε… Dacia (φθηνά αυτοκίνητα κυρίως σε μικρές κατηγορίες) και θα κάνει νέα μάρκα το 500 (όπως έκανε η BMW με τη MINI).
Για την Alfa Romeo λέγεται πως έχει σκοπό να συνεχίσει με την υπάρχουσα γκάμα, προσθέτοντας σε αυτήν μία Coupe έκδοση της Giulia βασισμένη στο Passat CC, ενώ σε όλη την γκάμα της θα έχει μοτέρ TSI και TDI. Στο πιο μακρινό μέλλον θα δούμε μεγάλο πολυτελές σεντάν βασισμένο στο Audi A6 αλλά και μεγάλο SUV, βασισμένο στο Audi Q7.
Τα σχέδια των Γερμανών για τη Lancia περιλαμβάνουν νέα Delta HF βασισμένη στο Audi S3, αλλά και μία σειρά από μοντέλα τα οποία θα είναι πιο κοντά προϊοντικά στην Skoda, αλλά με περισσότερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Ετοιμαστείτε λοιπόν για πιο… στιλάτα Fabia, Rapid και Octavia!
Διαβάστε ακόμη: Τι δώρο έκανε η Lamborghini στην ιταλική αστυνομία;
Ο όμιλος VW θα χρησιμοποιήσει φυσικά την Jeep, προκειμένου να φτιάξει αυτοκίνητα για σκληρή εκτός δρόμου χρήση, αν και λέγεται πως στην γκάμα της αμερικάνικης μάρκας θα αφήσει μόνο τα Wrangler, Renegade και Cherokee.
Το μεγάλο στοίχημα είναι η Ferrari. Τα ιταλικά δημοσιεύματα, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή λένε πως οι Γερμανοί θα την αφήσουν ήσυχη να πορευθεί στο δρόμο που η ίδια έχει χαράξει, τουλάχιστον εμπορικά. Γιατί λέγεται πως οι ιθύνοντες του ομίλου VW δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι την αγωνιστική ενασχόληση της μάρκας και τα έξοδα από αυτήν και ίσως κόψουν το αγωνιστικό πρόγραμμα. Από την άλλη μεριά οι Γερμανοί θέλουν πωλήσεις και έτσι θεωρείται δεδομένο πως θα πρέπει να περιμένουν νέες, πιο… προσιτές Ferrari οι οποίες θα έχουν μικρότερα μοτέρ, που θα είναι του γερμανικού ομίλου και μάλλον θα προέρχονται από τις τετρακύλινδρες Porsche 718 των 2.0 λτ.
Μένει λοιπόν να δούμε πως θα εξελιχθεί η συνεργασία των δύο πλευρών! Μέχρι τότε να ευχηθούμε… καλό μήνα και καλή πρωταπριλιά!