Το Volvo 480 ES γιορτάζει 30 χρόνια από την επίσημη πρεμιέρα του που έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 6 Μαρτίου του 1986 και ήταν το πρώτο μοντέλο της Volvo με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια.
Κύριο γνώρισμά του ήταν ο πολύ ξεχωριστός σχεδιασμός του αμαξώματός του για την εποχή του, για το οποίο υπήρξαν πολλά σχέδια τόσο από την Carozzeria Betrone, όσο και από τον Επικεφαλής σχεδιασμού της Volvo, Jan Wilsgaard. Τελικά το πράσινο φως δόθηκε στον John De Vries από την θυγατρική της Volvo στην Ολλανδία. Μεταξύ των τεχνολογικών του highlight ήταν το ψηφιακό tripcomputer, που έδινε πληροφορίες για τη μέση κατανάλωση, τη μέση ταχύτητα και την θερμοκρασία.
Την κίνηση του αναλάμβανε ένα μηχανικό σύνολο 1.7 λτ. της Renault, με απόδοση 109 ίππων, προσφέροντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Το 1988 λανσαρίστηκε το 480 Turbo με ισχύ 120 ίππων, ενώ το 1993 ένας νέος 2.0 λτ. κινητήρας προστέθηκε με απόδοση 110 ίππων και βελτιωμένη ροπή.
Στα σχέδια της Volvo υπήρχαν πλάνα για κάμπριο 480 ES και παρουσιάστηκε ένα πρωτότυπο στην Έκθεση της Γενεύης το 1990, ωστόσο τελικά παρέμεινε ένα μουσειακό όχημα. Συνολικά, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1995 που έληξε η παραγωγή του κατασκευάστηκαν 76.375 μοντέλα 480 ES, ενώ η μεγαλύτερη αγορά του μοντέλου ήταν η Μ. Βρετανία, όπου πωλήθηκαν 22.000 οχήματα.