Η SEAT συνεχίζει την πορεία της στον δρόμο για την βελτίωση των αποτελεσμάτων της. Κατά την διάρκεια του 2012, της δυσκολότερης χρονιάς της οικονομικής κρίσης, η SEAT επένδυσε όσο ποτέ άλλοτε τα τελευταία 20 χρόνια ώστε να εδραιώσει το μέλλον της, αφιερώνοντας 652 εκατ. ευρώ για δαπάνες R&D – σχεδόν 100 εκατ. ευρώ περισσότερα από το προηγούμενο οικονομικό έτος. Η σημαντική αυτή επένδυση καθώς και η ελαφρά αύξηση του συνολικού εργατικού δυναμικού δεν εμπόδισε την Ισπανική πολυεθνική από το να βελτιώσει τα μετά φόρων αποτελέσματά της κατά 51% σε αντίθεση με το έτος 2011, που φθάνει στα -30 εκατ. ευρώ.
Αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με σκληρή δουλειά σε όλα τα επίπεδα, ενώ στο λειτουργικό αποτέλεσμα, η SEAT βελτιώθηκε κατά σχεδόν 100 εκατ. ευρώ. Το 2012 έκλεισε με λειτουργικά αποτελέσματα -134 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα -232 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους, βελτιωμένο κατά 42%.
«Η προηγούμενη χρονιά ήταν πιο απαιτητική από ότι είχε προβλεφθεί, με σημαντική πτώση της ζήτησης για οχήματα στη Νότια Ευρώπη. Ωστόσο έχουμε καταφέρει να συντηρούμε την θετική μας τάση τα τελευταία τρία χρόνια παρά την αρνητική συγκυρία», τόνισε ο Πρόεδρος της SEAT James Muir στην Press Conference που δόθηκε για τα αποτελέσματα της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2012. Από το 2009 η SEAT έχει μειώσει τις λειτουργικές ζημιές οι οποίες ανήλθαν σε -391 εκατ. ευρώ.
Ο Holger Kinstscher, Αντιπρόεδρος Οικονομικών τόνισε «το 2012 έδειξε την ικανότητα της SEAT για παραγωγή πόρων, με βελτιωμένο έσοδο, με βελτιστοποίηση του κόστους και με αύξηση των ταμειακών ροών. Υπάρχει λοιπόν μια ξεκάθαρη τάση προς την κερδοφορία».
Η εταιρεία αύξησε την ποσοστό των εξαγόμενων οχημάτων από το 79% στο 83% και είναι πλέον παρούσα σε 77 χώρες. Η βελτίωση αυτή δεν ήταν επαρκής για να αντισταθμίσει την πτώση του όγκου πωλήσεων αυτοκινήτων στην Νότια Ευρώπη (-16%), που μεταφράζεται σε πωλήσεις 321.000 οχημάτων SEAT το 2012 (πτώση 8,3%).
Η SEAT αύξησε επίσης την ανάπτυξη της εκτός Ευρώπης. Η άφιξη την ισπανικής μάρκας στην Κίνα, σε συνδυασμό με την επανέναρξη πωλήσεων SEAT στην Ρωσία προστίθενται στα εξαιρετικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν στο Μεξικό (+16,6%), τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Η SEAT τετραπλασίασε τις πωλήσεις της στην Αλγερία και τις αύξησε κατά 43% στο Ισραήλ. Το 2012 η SEAT σημείωσε αύξηση κατά 46% εκτός Ευρώπης και σχεδόν το 18% των πωλήσεων της (7 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερες σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος) έγιναν εκτός της Ευρωπαϊκής ηπείρου.
Η SEAΤ τήρησε τις δεσμεύσεις της προχωρώντας σε επιτυχημένα προϊοντικά λανσαρίσματα ανά τετράμηνο. Στην καλή υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό για τη 3θυρη και 5θυρη έκδοση του νέου Mii θα πρέπει να προστεθεί και η facelift έκδοση του Ibiza – το best-seller στην Ισπανική αγορά και το πιο εξαγώγιμο όχημα στην ιστορία της μάρκας. Η προσθετική επίδραση του νέου Toledo θα φανεί φέτος, ενώ το λανσάρισμα του νέου Leon έρχεται να δώσει ουσία στο μέλλον της SEAT – στην τεχνολογία, στην ποιότητα και στον σχεδιασμό. Το νέο Leon είναι το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει το νέο λογότυπο της SEAT, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους και βάζει την τελευταία πινελιά στην μεταμόρφωση της ισπανικής μάρκας.
Χάρη στα νέα προϊοντικά λανσαρίσματα και το πρώτο ολοκληρωμένο έτος κατασκευής του Audi Q3 στο εργοστάσιό της, η SEAT αύξησε την παραγωγή στο Martorell – στην κύρια μονάδα της – κατά 7%, με 377.000 οχήματα να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής. Το εργοστάσιο της Βαρκελώνης, που πρόσφατα γιόρτασε την 20η επέτειο λειτουργίας του, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Όμιλο Volkswagen λόγω της ευελιξίας και της παραγωγικότητας των εγκαταστάσεων.
Εκτός από την διατήρηση της θέσης της ως ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Ισπανίας, παρέχοντας σχεδόν 11.500 θέσεις εργασίας (71 περισσότερες από το 2011) και 14.000 αν λάβουμε υπόψη μας όλο το φάσμα εργασιών γύρω από την λειτουργία του εργοστασίου, η SEAT υπήρξε πρωτοπόρος στην εφαρμογή της εναλλασσόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (VT) στο Apprentices School. Βασισμένο στο γερμανικό μοντέλο εκπαίδευσης, συνδυάζει τη θεωρητική κατάρτιση με την πρακτική εργασία, αυξάνει τον αριθμό των ωρών και παρέχει σε όλους του μαθητές αμοιβή. Η SEAT επενδύει περίπου 13 εκατ. ευρώ ετησίως στο τομέα της κατάρτισης.