22/11/2012
Avensis, Corolla και Prius:
Ο προληπτικός έλεγχος αφορά 25.749 οχήµατα µε ηµεροµηνίες παραγωγής: Avensis: 21 Αυγούστου 2002–14 Οκτωβρίου 2008, Corolla: 6 Ιουλίου 2001–31 Μαρτίου 2004 και Prius: 4 Ιουνίου 2003– 7 Μαρτίου 2009. Ορισµένα µοντέλα τύπου Avensis µε βενζινοκινητήρα 1,6 και 1,8 λίτρων, Corolla ιαπωνικής κατασκευής, καθώς και Prius, διαθέτουν ηλεκτρικά υποβοηθούµενο σύστηµα διεύθυνσης το οποίο αποτελείται από δύο ενδιάµεσους άξονες και ένα ολισθαίνον πολύσφηνο. Υπάρχει πιθανότητα λόγω µη σωστής κατεργασίας του µετάλλου κατασκευής του ενδιάµεσου ρυθµιζόµενου άξονα το πολύσφηνο ένωσης του µε την κρεµαγιέρα να παραµορφωθεί, δηµιουργώντας διάκενο στο σηµείο συναρµογής, που µε την πάροδο του χρόνου ενδέχεται να καταλήξει στην ολοκληρωτική καταστροφή του. Η επιδείνωση της κατάστασης του πολύσφηνου επιταχύνεται από την επαναλαµβανόµενη βίαιη περιστροφή του τιµονιού στην µέγιστη γωνία στροφής (θέση κλειδώµατος) σε συνθήκες οδήγησης µε χαµηλή ταχύτητα.
Prius:
Ο προληπτικός έλεγχος αφορά 1.130 οχήµατα, µε ηµεροµηνία παραγωγής 23 Ιουλίου 2003 – 27 Μαρτίου 2009. Το υβριδικό σύστηµα των προαναφερόµενων οχηµάτων είναι εξοπλισµένο µε ηλεκτρική αντλία ψύξης ο ρόλος της οποίας είναι η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στα επιµέρους στοιχεία του υβριδικού συστήµατος όπως τον αναστροφέα (inverter). Κατά την κατασκευή της ηλεκτρικής αντλίας υπάρχει το ενδεχόµενο η περιέλιξη του ηλεκτρικού της µοτέρ να έχει κάποιο ελάττωµα µε αποτέλεσµα να καταστραφεί. Σε αυτή την περίπτωση η αντλία σταµατάει να λειτουργεί ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται διάφορες ενδεικτικές λυχνίες στο κεντρικό καντράν οργάνων του οχήµατος και η απόδοση του κινητήριου συνόλου µειώνεται αισθητά. Σε ελάχιστες περιπτώσεις η καταστροφή της περιέλιξης µπορεί να καταλήξει σε βραχυκύκλωµα που οδηγεί µε την σειρά του στην απενεργοποίηση του κυκλώµατος από την κεντρική ηλεκτρική ασφάλεια του συστήµατος και ως συνέπεια στην παύση λειτουργίας του υβριδικού συστήµατος.
Μέχρι στιγµής δεν έχει αναφερθεί καµία περίπτωση ατυχήµατος, που να σχετίζεται µε τα ανωτέρω θέµατα. Οι ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχηµάτων θα ενηµερωθούν εγγράφως µέσω επιστολής, ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο Εξουσιοδοτηµένων Επισκευαστών αυτοκινήτων Toyota σε όλη την Ελλάδα, για να γίνουν οι απαραίτητοι προληπτικοί έλεγχοι, χωρίς καµία οικονοµική επιβάρυνση.
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι καταναλωτές παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν τηλεφωνικά µε την ΤΟΥΟΤΑ Ελλάς – Τµήµα Εξυπηρέτησης Πελατών στο τηλέφωνο 210 2808000 (ώρες λειτουργίας από 09.00πµ έως 05:00µµ).
13/08/ 2012
Toyota RAV4 και Avensis
Ο προληπτικός έλεγχος αφορά 17.424 οχήματα, παραγωγής από 31 Οκτωβρίου 2005 έως 31 Αυγούστου 2010 (RAV4) και από 22 Οκτωβρίου 2008 έως 18 Ιανουαρίου 2011 (Avensis). Σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα των τύπων αυτών είναι πιθανό να δημιουργηθεί φθορά στο σπείρωμα του ρυθμιστή στο βραχίονα της πίσω ανάρτησης. Επισημαίνεται ότι το ενδεχόμενο σύμπτωμα δεν οφείλεται σε σχεδιαστική ή κατασκευαστική αστοχία εξαρτήματος. Κατά την διαδικασία της ευθυγράμμισης των τροχών του οχήματος, αν ο ρυθμιστής του βραχίονα ανάρτησης δεν συσφιχθεί σωστά βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή, ενδέχεται με την πάροδο του χρόνου, να λασκάρει και να δημιουργηθεί φθορά στο σπείρωμά του. Το αποτέλεσμα του σχετικού συμπτώματος γίνεται άμεσα αντιληπτό από την πρόκληση έντονου θορύβου στην πίσω ανάρτηση. Μέχρι σήμερα, στην Ευρωπαϊκή αγορά, η Toyota δεν έχει καταγράψει οποιοδήποτε ατύχημα, ή αναφορά, η οποία να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.
25/06/2012
Toyota Hilux
Στα προαναφερθέντα οχήματα, υπάρχει μικρή πιθανότητα να έχει τοποθετηθεί πίσω διαφορικό λανθασμένων προδιαγραφών. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ένδειξη του ταχύμετρου θα είναι εσφαλμένη και υπάρχει μικρή πιθανότητα δυσκολίας στο χειρισμό του οχήματος στη περίπτωση ενεργοποίησης της τετρακίνησης (4WD) σε δρόμους χαμηλής πρόσφυσης. Η ανάκληση αφορά 12 οχήματα που εισήχθησαν στην Ελλάδα εύρος πλαισίων: AHT FZ29G# 09065386-09075957 περίοδο παραγωγής 10 Αυγούστου 2011 έως 26 Μαρτίου 2012.
25/06/2012
Toyota Verso
Σε ορισμένα μοντέλα Verso υπάρχει μικρή πιθανότητα μερικής αποκόλλησης του υαλοπίνακα της πανοραμικής ηλιοροφής από το πλαίσιο του λόγω ανεπαρκούς πρόσφυσης του στρώματος βαφής αυτού. Σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει η πιθανότητα δημιουργίας αεροδυναμικού θορύβου. Τυχόν λειτουργία του οχήματος επί μακρόν υπό τις προαναφερθείσες συνθήκες, μπορεί να οδηγήσει στην αποκόλληση του υαλοπίνακα. Η ανάκληση αφορά 18 οχήματα με ημερομηνία παραγωγής: ZGR20L: 6 Μαρτίου 2009 – 3 Μαρτίου 2011, ZGR21L: 11 Φεβρ. 2009 – 26 Φεβρ. 2011.