Δοκιμή Alfa Romeo MiTo QV 1.4 MultiAir Turbo 170 HP TCT

Τα μοντέλα της Alfa Romeo με το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι «Quadrifoglio Verde» ανέκαθεν συγκέντρωναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για τις σπορ εκδόσεις. Το θρυλικό αυτό σήμα εμφανίστηκε ξανά στην Giulietta το 2010 και στη MiTo το 2008, η οποία πέρυσι αναβαθμίστηκε και απέκτησε ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση και χαρακτηριστικά. Η ανανεωμένη MiTo QV προσφέρεται με τον 1.4 MultiAir Turbo 170 HP κινητήρα, συνδυασμένο αποκλειστικά με το διπλού συμπλέκτη 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο TCT.

Πριν αρχίσει κανείς και αναζητά επιδόσεις, αποδόσεις, πως στρίβει κ.ο.κ., το πρώτο στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το νέο ματ χρώμα Magnesio Grey, το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το εν λόγω μοντέλο (όπως και για την Giulietta QV) και της ταιριάζει τέλεια. Την όλη μαχητική εμφάνιση τονίζουν με την σειρά τους οι ιδίου χρώματος πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οι μαύρες επενδύσεις περιμετρικά των φωτιστικών σωμάτων, η πίσω αεροτομή και το τετράφυλλο τριφύλλι πάνω από τα πλαϊνά φλας.

Σπορτίφ εσωτερικό με καλή ποιότητα και μέτριους χώρους

 

Τη δυναμική εικόνα που εκπέμπει η ανανεωμένη MiTo QV συμπληρώνει με την σειρά του το σπορτίφ εσωτερικό. Νέα στοιχεία αποτελούν το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων Uconnect στην κεντρική κονσόλα, έναντι του απλού ηχοσυστήματος που υπήρχε πριν, καθώς και το ανασχεδιασμένο τιμόνι. Παράλληλα το μαλακό υλικό που καλύπτει μεγάλο μέρος του ταμπλό με φινίρισμα carbon look, τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και το δέρμα με τις λευκές ραφές σε τιμόνι, χειρόφρενο και επιλογέα ταχυτήτων τονίζουν περαιτέρω την «cuore sportivο» μικρή Alfa. Ο τομέας των χώρων για τους επιβάτες ποτέ δεν ήταν στα δυνατά σημεία της MiTo, ενώ για τις αποσκευές τα 270 λίτρα είναι ικανοποιητικά, αλλά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δυσχεραίνει την φορτοεκφόρτωση.

Δυνατός ο κινητήρας αλλά με αδυναμίες το TCT

Ο 1.4 MultiAir Turbo κινητήρας με απόδοση 170 ίππων και 230 Nm ροπής (250 Nm στην επιλογή Dynamic) εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στη MiTo. Το δυνατό μοτέρ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, ανεβάζει με ευκολία στροφές και επιταχύνει γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) το αμάξωμα των 1.170 κιλών, χαρακτηριστικά που είναι πιο άμεσα και έντονα με την επιλογή Dynamic μέσω του D.N.A. Ιδιαίτερα σπορτίφ είναι και ο ήχος που παράγει το σφύριγμα της τουρμπίνας και οι μπάσες νότες της εξάτμισης με τη διπλή απόληξη. Από πλευράς κατανάλωσης, η Alfa Romeo υπόσχεται 5,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες τα νούμερα που αναγράφονται στο trip computer είναι διπλάσια και άνω.

Όσον αφορά το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, σίγουρα έχει περιθώρια βελτίωσης τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Στην πρώτη περίπτωση δείχνει κάποιες φορές να μπερδεύεται, ενώ στο kickdown δεν είναι όσο γρήγορο θα το περίμενε κανείς σε ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο. Στην χειροκίνητη είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού, όμως στον κόφτη αλλάζει την ταχύτητα. Κατά την άποψή μας θα έπρεπε η MiTo QV να προσφερόταν στάνταρ με ένα μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο και το 6άρι TCT να ήταν προαιρετικό.

Οδηγικά χαρακτηριστικά με βάση το D.N.A.

Το σύστημα Alfa D.N.A. παίζει σημαντικό ρόλο στην συμπεριφορά της MiTo QV στο δρόμο, αφού ανάλογα την επιλογή διαμορφώνεται εξίσου η σκληρότητα των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, η απόκριση και βάρος του τιμονιού και η λειτουργία του TCT. Στην επιλογή Natural με την οποία θα διανυθούν και τα περισσότερα χιλιόμετρα, τα αμορτισέρ απορροφούν με αρκετά καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων παρά και τις 17άρες ζάντες με ελαστικά 215/45, ενώ το τιμόνι ευνοεί την ευελιξία και ευκολία στις αστικές μετακινήσεις. Επιλέγοντας τη Dynamic, η ανάρτηση σκληραίνει και ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση στις στροφές, όμως στις ευθείες παρατηρείται μια νευρικότητα όταν κινείται γρήγορα και το οδόστρωμα είναι «κατσαρό». Παράλληλα βαραίνει με τεχνητό τρόπο το τιμόνι, το οποίο ικανοποιεί σε αμεσότητα και απόκριση, αλλά μειονεκτεί σε αίσθηση. Στα συν και τα δυνατά φρένα που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ανά πάσα ώρα και στιγμή.

(+) Εμφάνιση μέσα – έξω, επιδόσεις, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά

(-) Κατανάλωση, άνεση ανάρτησης στην επιλογή Dynamic, τεχνητή αίσθηση τιμονιού, ψηλό κατώφλι φόρτωσης, λειτουργία TCT

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
219
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
136,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 305 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 251 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.063
Πλάτος (χλστ.)
1.720
Ύψος (χλστ.)
1.446
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.511
Βάρος (κιλά)
1.170
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
270
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
36 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
29 βαθμοί`
Ασφάλεια πεζού
18 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.800
Get it on Google Play Download on the App Store