Ήταν 1963 όταν ο Ferruccio Lamborghini παρουσίαζε, γεμάτος υπερηφάνια, την 350 GT: το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής από τη Sant’Agata, που έμελλε να βάλει τα θεμέλια για μια από τις μακροβιότερες V12 παραδόσεις στην αυτοκίνηση.
Σχεδόν 60 χρόνια μετά οι Lamborghini θεωρούνται συνώνυμες των δωδεκακύλινδρων κινητήρων, έχοντας καταφέρει να εκτοπίσουν από αυτό το status την αιώνια αντίπαλο, που ακούει στο όνομα «Ferrari». Από το 1963 μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, 15 Lambo με V12 κινητήρα, οι οποίες με τη σειρά τους κυκλοφόρησαν σε περισσότερες από 30 παραλλαγές! Από την 350 στην 400 GT, εν συνεχεία στην αμίμητη Miura -το κατά πολλούς πρώτο υπεραυτοκίνητο-, κατόπιν στην Countach, την LM002, την Espada, τη Jarama, την Diablo, τη Murcielago -επίσης κατά πολλούς, η τελευταία Lamborghini της παλιάς σχολής- και τελικά την Aventador, που αποτελεί και το κύκνειο άσμα για την αποκλειστικά ατμοσφαιρική αναπνοή του V12.
Η Ultimae έκλεισε τον κύκλο των παραδοσιακών V12 για τους «Ταύρους», με 780 ίππους και 770 Nm από το σύνολο των 6.498 κ.εκ. Η διάδοχος της Aventador θα είναι υβριδική, στο πνεύμα της Sian και της νέας Countach. Στις δυο mild hybrid Ιταλίδες, δηλαδή, όπου ο 6.5 V12 συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 35 ίππων και ισάριθμων Nm, για ένα συνολικό αποτέλεσμα 819 και 814 ίππων αντίστοιχα. Η Lamborghini συγκέντρωσε τις πιο φημισμένες V12 δημιουργίες της, προκειμένου να ξεπροβοδίσει τη θρυλική κινητήρια διάταξη και να ανακοινώσει τον ερχομό της επόμενης μέρας, η οποία θα ανατείλει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Μέχρι τέλη Μαρτίου, κοινώς, θα έχει παρουσιαστεί το μοντέλο που θα πάρει τη σκυτάλη από την Aventador.