Η Volkswagen συνεχίζει να σημειώνει ταχεία πρόοδο σε ό,τι αφορά τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση. Με περίπου 330.000 μονάδες, οι παγκόσμιες παραδόσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 23,6% σε ετήσια βάση. Συνολικά οι παραδόσεις των μοντέλων της Volkswagen όλων των τύπων κίνησης ήταν ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος εξαιτίας των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Ο οδικός χάρτης είναι σαφής: με τη στρατηγική ACCELERATE η Volkswagen επιταχύνει τον ρυθμό του εξηλεκτρισμού με δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. Η Volkswagen διαθέτει ήδη το ευρύτερο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών μοντέλων. Μέχρι το 2026 η μάρκα θα διαθέτει το κατάλληλο προϊόν σε κάθε κατηγορία, από το βασικό e-car με στόχο να έχει τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ, μέχρι τη νέα ναυαρχίδα ID.7.
Το ID.4 είναι παγκοσμίως το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen. Με περίπου 170.000 οχήματα να παραδίδονται στους πελάτες το 2022, το ID.4 αποτελεί το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Volkswagen Group. Στην Κίνα, όπου αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρεία, το 2022 η Volkswagen υπερδιπλασίασε τις παραδόσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας «ID.» με 143.100 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ID.3, ID.4 και ID.6, με το ποσοστό να φτάνει το +102,9%.
Αύξηση πωλήσεων παρατηρήθηκαν και στην αγορά της Β. Αμερικής. Συνολικά παραδόθηκαν 22.700 ID.4 (+27,7%). Με παραδόσεις κοντά στις 8.900 μονάδες, το ID.4 ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις για την αγορά της Σουηδίας, ανεξαρτήτως τύπων κίνησης. Αυτό καθιστά ένα μοντέλο της οικογένειας «ID.» το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Σουηδία για τρίτη συνεχή χρονιά μετά το 2020 με το ID.3 και το 2021 πάλι με το ID.4.
Στην Ελλάδα, το 2022 η Volkswagen παρέδωσε 355 ID. και είχε τη 2η θέση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μερίδιο 13%. Το ID.4 ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο στην οικογένεια ID. με 205 παραδόσεις, καταλαμβάνοντας την 3η θέση των BEV οχημάτων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά με μερίδιο 7,3%.
Παρά το δύσκολο περιβάλλον που επικρατεί στην αγορά, το 2022 η Volkswagen παρέδωσε περίπου 4,56 εκατομμύρια οχήματα για όλους τους τύπους κίνησης (-6,8%). Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών παραμένει πολύ υψηλό. Η κατηγορία των SUV είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη της παγκόσμιας αγοράς. Η Volkswagen προσάρμοσε γρήγορα και συστηματικά το χαρτοφυλάκιό της σε αυτή την τάση. Το μερίδιο των SUV στις συνολικές παραδόσεις αυξήθηκε στο 45% (+4%). Στις ΗΠΑ, πάνω από το 80% των νέων παραδοτέων οχημάτων της Volkswagen αφορά την κατηγορία των SUV. Στην Ευρώπη, το T-Roc είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στα SUV.
Η Volkswagen αναμένει ότι το 2023 θα είναι ένα ακόμη ασταθές και δύσκολο έτος, λόγω των δυσκολιών που αφορούν τον εφοδιασμό και τη διάθεση ημιαγωγών. Ωστόσο η εταιρεία αναμένει σταδιακή βελτίωση της κατάστασης, με σταθεροποίηση της παραγωγής στην πορεία του έτους. «Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τους χρόνους παράδοσης προς τους πελάτες μας και παράλληλα να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών», ανέφερε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για τις Πωλήσεις, το Marketing και το After Sales, Imelda Labbé.