Τα teaser και οι κατασκοπευτικές φώτο έδωσαν τη θέση τους στις επίσημες εικόνες της Porsche 911 Dakar, η οποία αφενός αποτίνει φόρο τιμής στα μεγαλεία των Γερμανών στο Παρίσι-Ντακάρ, αφετέρου γίνεται ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στον πλανήτη που μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου!
Οι Γερμανοί άντλησαν έμπνευση από την 911 SC/RS 4×4 (ή 953, όπως ήταν ο κωδικός της), που κέρδισε το ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ το 1984 και προκάλεσε «σεισμό» στους αγώνες του είδους, γενόμενη το πρώτο sportscar που κέρδιζε διοργάνωση αντοχής. Δυο χρόνια αργότερα έγραψε ιστορία και η 959, επαναλαμβάνοντας τον άθλο του Τσουφενχάουζεν. Η 992 Dakar ακολουθεί τα χνάρια της ιστορικής προγόνου, ενσωματώνοντας αναβαθμισμένη ανάρτηση με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ύψος), προστατευτικές ποδιές, αναθεωρημένα ηλεκτρονικά, all terrain ελαστικά και σχάρα οροφής, που φιλοξενεί μπάρα LED και ρεζέρβα (κανονικών διαστάσεων μάλιστα)! Εναλλακτικά, μπορούν να τοποθετηθούν μπιτόνια βενζίνης ή νερού, τσάντες, φτυάρια και λοιπά αντικείμενα που μπορεί να αποδειχθούν σωτήρια πέρα από την άσφαλτο. Συνολικά, μπορεί να σηκώσει φορτίο μέχρι 42 κιλά.
Για 26.061 ευρώ (στη Γερμανία, ), ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το πακέτο Rally Design και να κάνει την εμφάνιση της 911 Dakar «τάλε κουάλε» με εκείνη των νικηφόρων προγόνων της. Η διχρωμία λευκού-μπλε (White Enzian Blue), που συνοδεύεται από κόκκινες και χρυσαφί λωρίδες, παραπέμπουν πασιφανέστατα στα χρώματα της Rothmans, που φόραγαν οι 911 RS 4×4 και 959 Dakar. Οι σχεδιαστές πρόσεξαν ακόμα και την επιγραφή στις πόρτες, με το «Roughroads» να αντικαθιστά το «Rothmans» και να φέρει την ίδια γραμματοσειρά! Ο αριθμός στις πόρτες, δε, ποικίλει από το 0 μέχρι το 999. Το πακέτο ολοκληρώνει το λευκό χρώμα των ζαντών, σε μια από τις καλύτερες μεταφορές αγωνιστικών χρωμάτων που έχουμε δει.
H 911 Dakar διαθέτει 50 χλστ. αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με την κανονική Carrera, ενώ με το πρόγραμμα λειτουργίας High Level σηκώνεται άλλα 30 χλστ. Με αυτό, η Porsche δηλώνει πως ο συνολικός «αέρας» της ανάρτησης και η γωνία ράμπας φτάνει σε επίπεδα κανονικού SUV, αλλά λειτουργεί μέχρι τα 170 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω, η ανάρτηση επανέρχεται στο κανονικό της ύψος. Τα μεικτά ελαστικά Pirelli Scorpion, διάστασης 245/45 R19 μπροστά και 295/40 R20 πίσω, επίσης παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στη διεύρυνση του πεδίου δράσης, με το «τακούνι» των 9 χλστ. να μεγιστοποιεί την απομάκρυνση λάσπης και την αντοχή στα κακοτράχαλα εδάφη.
Όπως η νικήτρια του θρυλικού αγώνα, έτσι και η σύγχρονη διάδοχος βασίζεται στην τετρακίνητη 911. Η 911 Dakar αποτελεί τη σκληροτράχηλη παραλλαγή της 911 Carrera 4 S, κάτι που σημαίνει πως στον πίσω άξονα συναντάμε τον 3.0λιτρο bi-turbo εξακύλινδρο boxer των 480 ίππων και 570 Nm. Το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη PDK συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο επωφελείται Rally Launch Control και επιταχύνει την 1.611 κιλών Dakar στο πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,4 δλ.! Σε τελική ταχύτητα δεν είναι το ίδιο γρήγορη, καθώς τα all terrain ελαστικά επιβάλλουν την τοποθέτηση ηλεκτρονικού περιοριστή στα 240 χλμ./ώρα.
Από πλευράς επιτάχυνσης, όμως, η 911 Dakar κοντράρει στα ίσια τη Lamborghini Urus Performante (3,3 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα) και την Aston Martin DBX707 (3,2 δλ.). Η διαφορά της. Η διαφορά της χωμάτινης Porsche είναι πως αυτά τα 3,4 δλ., ακριβώς λόγω ελαστικών, μπορεί να τα κάνει και όταν το 245άρι/295άρι πέλμα δεν πατάει σε άσφαλτο!
Η Porsche σκοπεύει να κατασκευάσει 2.500 κομμάτια για αρχή, αλλά αφήνει ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο για επέκταση της παραγωγής όταν εξαντληθούν. Η τιμή ξεκινά από τις 220.000 ευρώ στη Γερμανία, ωστόσο το Rally Design Package θα πρέπει να μπαίνει σχεδόν αυτόματα στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή, οπότε συνολικά πάμε κοντά στις 250.000 ευρώ.