H Subaru μπαίνει στην ηλεκτρική εποχή με το Solterra. Το μοντέλο που βάζει τις «Πλειάδες» στο παιχνίδι των EVs και ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της φίρμας από το Φούτζι.
Το Solterra δημιουργήθηκε ενώνοντας τις λέξεις «Sol» και «Terra», τα λατινικά ισοδύναμα του «Ήλιου» και της «Γης». Οι Ιάπωνες έδωσαν αυτό το όνομα στο ηλεκτρικό της όχημα προς αναγνώριση της μητέρας φύσης και περαιτέρω ανάπτυξης της μορφής συνύπαρξης μαζί της, συμβολίζοντας παράλληλα τη δέσμευσή της να παρέχει τις αυξημένες δυνατότητες που έχει ένα SUV της Subaru σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σχεδιαστικά, το πρώτο EV Subaru διαφέρει από το Toyota bZ4x -στο οποίο βασίζεται- μόνο στα σήματα. Τα δυο μοντέλα εμφανίζονται πανομοιότυπα, μοιάζοντας περισσότερο μεταξύ τους ακόμα και σε σύγκριση με το δίδυμο 86 – BRZ. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η τεχνοτροπία «Hammerhead», εκπεφρασμένη από το ανάγλυφο σχήμα της μάσκας και τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Οι ακμές χαρακτηρίζουν όλο το αμάξωμα, με έφεση στα πίσω φτερά και τη διαμόρφωση των αντίστοιχων φαναριών. Από πλευράς διαστάσεων, το Solterra είναι «μία η άλλη» με το bZ4x, ήτοι 4.690 χλστ. μήκος, 1.860 χλστ. πλάτος, 1.650 χλστ. ύψος και 2.850 χλστ. μεταξόνιο, φέρνοντάς το στα ίδια επίπεδα με το Forester.
Στο εσωτερικό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη στο ταμπλό, η πλατιά κεντρική κονσόλα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, που τοποθετείται ουσιαστικά πάνω από το τιμόνι. Η Subaru, όπως και η Toyota στο bZ4x, υπόσχεται εξαιρετικούς χώρους επιβατών και ένα πορτμπαγκάζ της τάξης των 452 λίτρων.
Μηχανικά, το Solterra βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e-TNGA. Ειδικά και αποκλειστικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσφέρει δυο διαφορετικές εκδόσεις. Η βασική διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός μέρος, απόδοσης 204 ίππων και 265 Nm ροπής, ικανή να επιταχύνει τα 2.020 κιλά του αμαξώματος στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,4 δλ. και μέχρι τα 160 χλμ./ώρα, της ηλεκτρονικά περιοριζόμενης τελικής. Το κορυφαίο Solterra προσθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, καθιστώντας το τετρακίνητο και ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στα 218 άλογα/336 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα εδώ ολοκληρώνεται σε 7,7 δλ., ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το σύστημα XMode, που παρέχει προγράμματα οδήγησης ανάλογα με το τερέν που θέλει να κινηθεί.
Η μπαταρία των 71,4 kWh βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα και αποτελεί μέρος του πλαισίου, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 460 χλμ. για το τετρακίνητο και 530 χλμ. για το τετρακίνητο, βάσει των ιαπωνικών πρωτοκόλλων μετρήσεων WLTC. Η φόρτιση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή 150 kW απαιτεί 30 λεπτά για να φτάσει το 80%, ενώ από το 4ο τρίμηνο του 2022. το Solterra (και το bZ4x) θα ενσωματώνει και on-board φορτιστή 11 kW.