Οι δοκιμές ασφαλείας γίνονται όλο και ποιο απαιτητικές, όχι μόνο για το Euro NCAP, αλλά και για τον αντίστοιχο οργανισμό των Η.Π.Α., του Αμερικανικού Ινστιτούτου για την Ασφάλεια τους Αυτοκινητόδρομους (Insurance Institute for Highway Safety). Το IIHS εισήγαγε ένα νέο, πιο σκληρό τεστ πλευρικής σύγκρουσης, γιατί τέτοιου τύπου ατυχήματα είναι πολλές φορές θανατηφόρα.
Από τα 20 συνολικά μικρομεσαία SUV που δοκιμάστηκαν, το μοναδικό που πέρασε με επιτυχία ήταν το Mazda MX-5, τα 9 έφεραν αποδεκτά αποτελέσματα, τα 8 βρέθηκαν στα όρια και τα δύο δεν τα κατάφεραν (βλ. παρακάτω πίνακα). Η νέα δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης χρησιμοποιεί μια βαρύτερη παραμορφούμενη μπαριέρα, η οποία ζυγίζει σχεδόν 1.900 κιλά και χτυπάει το όχημα με 60 χλμ./ώρα, αντί 1.500 κιλά και 50 χλμ./ώρα που ήταν πριν. Αυτή η αύξηση ισοδυναμεί με πιο δυνατή ενέργειας πρόσκρουσης κατά 82%.
Επιπλέον, η κυψελοειδής δομή της μπαριέρας φέρει νέο σχεδιασμό, λειτουργώντας περισσότερο σαν ένα SUV ή Pickup, παρά κάποιο άλλο όχημα. Άλλωστε στις Η.Π.Α. τα μοντέλα αυτών των κατηγοριών (όπως και στην Ευρώπη τα SUV), είναι πάρα πολλά. Το νέο τεστ μετράει κατά πόσο αντέχει η δομή του θαλάμου των επιβατών κατά τη σύγκρουση και τις πιθανότητες των τραυματισμών που συλλέγονται από τα ανδρείκελα. Τα περισσότερα SUV δεν προστάτεψαν αποτελεσματικά στο ύψος του στήθους και της λεκάνης. Αυτό που θα μπορούν να κάνουν οι κατασκευαστές για να αυξήσουν σε αυτά τα σημεία την προστασία, είναι να ενισχύσουν τις οριζόντιες δοκούς στο εσωτερικό των θυρών και να προσαρμόσουν καλύτερα τους πλευρικούς αερόσακους.