Ο ορισμός της πολυτέλειας για τα βρετανικά SUV πέρασε στην 5η του γενιά, με την τεχνολογία, την άνεση και τα ισχυρά μοτέρ να κρύβονται κάτω από τις γνώριμες γραμμές του αμαξώματος. Τι έχει να παρουσιάσει το νέο Range Rover;
Εμφανισιακά και στο εμπρός μέρος, όχι πολλά. Η σχεδίαση δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, φιλοξενώντας ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα. Στο προφίλ ξεχωρίζουν τα ανασχεδιασμένα «βράγχια» και οι πτυσσόμενες χειρολαβές, ενώ συναντάμε νέα σχέδια στις μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου. Πλέον τα «πατούμενα» του Range Rover ξεκινούν από τις 23 ίντσες, ακολουθώντας τις αυξημένες διαστάσεις του αυτοκινήτου.
Το μήκος ξεπερνά τα 5 μέτρα (5.052 χλστ.) στην κανονική έκδοση και τα 5,2 μέτρα (5.252 χλστ.) σε αυτή με το μακρύ μεταξόνιο, με αυτό να αυξάνεται σε αμφότερα τα Range Rover κατά 75 χλστ. (2.997 χλστ. και 3.197 χλστ. αντίστοιχα). Η εμφανέστερη αλλαγή, ωστόσο, αφορά το πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζουν τα δυο λεπτά κάθετα LED φανάρια στις άκρες του αμαξώματος, που ενώνονται από μια μαύρη φάσα.
Ανάλογη προσέγγιση και στο εσωτερικό, με προσεκτική εξέλιξη στο μοτίβο. Εν έτει 2021 δεν γίνεται να μην υπάρχει ψηφιακό καντράν και μεγάλη οθόνη αφής, με την 5η εκδοχή του ιδρυτή των πολυτελών SUV να απαντά με πίνακα οργάνων 13,7 ιντσών και infotainment 13,1 ιντσών. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν δυο οθόνες 11,3 ιντσών, με τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, Amazon Alexa, WiFi) να είναι στάνταρ και την ενεργή εξουδετέρωση θορύβων (Active Noise Cancelation) του ηχοσυστήματος Meridian προαιρετική (στάνταρ στις πλουσιότερες εκδόσεις).
Σε αντίθεση με τους σχεδιαστές (που παρόλα αυτά έδωσαν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30), οι μηχανικοί της βρετανικής φίρμας ήταν πολυάσχολοι. Το Range Rover MK5 βασίζεται σε ολοκαίνουργιο πάτωμα, ονόματι MLA-Flex, και διαθέτει πλειάδα τεχνολογικών εφαρμογών και πανίσχυρων κινητήρων. Η αερανάρτηση επιστρέφει, μαζί με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Το τελευταίο επιτρέπει το στρίψιμο των πίσω τροχών μέχρι 7,3 μοίρες σε αντίθετη φορά από τους εμπρός, βελτιώνοντας την ευελιξία του αυτοκινήτου και κατεβάζοντας τον κύκλο στροφής στα 11 μέτρα!
Στο μηχανοστάσιο αρχικά θα τοποθετηθούν 3 κινητήρες: δυο βενζίνης και ένας ντίζελ, σε δυο διαφορετικές εκδόσεις. Ο 3.0λτ. υπερτροφοδοτούμενος εν σειρά εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, παράγοντας 400 ίππους/550 Nm (P400) και επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δλ. Το κορυφαίο P530 διαθέτει τον 4.4 V8 twinturbo της BMW X7 M50i, με τους 530 ίππους και τα 750 Nm, καλύπτοντας το 100άρι σε 4,4 δλ.
Στο πετρελαιοκίνητο μέτωπο έχουμε τον επίσης 3λιτρο straight six τούρμπο και mild hybrid, στις εκδόσεις D300 και D350. Στην πρώτη η ισχύς φτάνει στα 300 άλογα και 650 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ.), ενώ στη δεύτερη τους 350 ίππους και τα 700 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ.). Τόσο οι ντίζελ όσο και οι κινητήρες βενζίνης συνεργάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF.
Εννοείται δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι plug-in υβριδικές επιλογές. Ο 3λιτρος εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 147 ίππων και μπαταρία 38,2 kWh, αποδίδοντας συνολικά 440 ίππους στο P440e και 510 ίππους στο P510e, τη στιγμή που αμφότερα μπορούν να κινηθούν μέχρι 100 χλμ. αποκλειστικά με το ρεύμα. Για τα PHEV οι Άγγλοι δεν αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κιβωτίου, αλλά δεσμεύονται πως θα υπάρξει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στο μέλλον.