Το Aurus Senat ετοιμάζεται να μπει σε κανονική παραγωγή, ύστερα από διαδοχικές καθυστερήσεις που έφτασαν τα 3 χρόνια. Η «ρωσική Rolls-Royce», όπως είναι το προσωνύμιο του υπερπολυτελούς αυτοκίνητο, κανονικά θα έπρεπε να διατίθεται από τα τέλη του 2018. Διάφορα κωλύματα στην κατασκευή της γραμμής συναρμολόγησης όμως, το κατέστησαν αποκλειστικό προνόμιο για υψηλόβαθμους αξιωματούχους του Κρεμλίνου – άσχετα που οι Ρώσοι δέχτηκαν, σύμφωνα με τους ίδιους, πάνω από 6.000 παραγγελίες το 2019. Όλες εκκρεμούν.
Φέτος φαίνεται πως ήρθε η ώρα της παράδοσης των νέων μοντέλων στους κατόχους και, επιτέλους, η ώρα της σύγκρισης με το αυτοκίνητο-πρότυπο: την Rolls-Royce Ghost. Μεγάλο πλεονέκτημα του Senat, θεωρητικά είναι η τιμή. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν είναι όσο απλά φαίνονται. Καταρχάς, όταν παρουσιάστηκε η λιμουζίνα της Aurus, είχε απέναντί της την προηγούμενη Ghost. Αυτή από την οποία άντλησε έμπνευση, αναφορικά με τη σχεδίαση και τη φιλοσοφία. Οι καθυστερήσεις όμως, το φέρνουν αντιμέτωπο με την ολοκαίνουργια γενιά της βασικής Rolls, που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες. Τα πραγματικά ζόρια βέβαια, έρχονται όταν τα δυο μοντέλα έρθουν ενώπιος ενωπίω στο θέμα της τιμής.
Φαινομενικά, μιλάμε για το μεγαλύτερο ατού της ρωσικής έναντι της αυθεντικής Rolls-Royce. Ναι μεν το Senat είναι ισχυρότερο και φέρει την υπογραφή της Porsche στο μηχανοστάσιο (υβριδικό σύνολο, που αποτελείται από έναν 4.4 V8 twinturbo και ηλεκτρικό μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 600 ίππων και 880 Nm ροπής, twinturbo V12 6.75 λίτρων, με απόδοση 571 ίππων και 800 Nm η Ghost), όμως ο «κράχτης» των Ρώσων είναι η προσφορά πολυτέλειας, εξοπλισμού και αίσθησης Rolls-Royce, σε αντίτιμο που μόνο τέτοια δεν θυμίζει. Συνθήκη που δεν φαίνεται να επικυρώνει η πραγματικότητα.
Στην εγχώρια αγορά, πράγματι το Senat είναι φθηνότερο από την Ghost. Ξεκινά από τα 22 εκατ. ρούβλια, ποσό που αντιστοιχεί σε 245.734 ευρώ. Η βασική Rolls τώρα, εκκινεί από τα 23,5 εκατ. ρούβλια, ήτοι 262.510 ευρώ. Διαφορά που όχι μόνο είναι αμελητέα για τα βαλάντια της κατηγορίας, αλλά φέρνει σε πλεονεκτική θέση την Ghost. Γιατί, όντως, σε σχέση με τα υπόλοιπα ρωσικά αυτοκίνητα το Senat είναι Rolls-Royce. Για να κοντράρει το στάτους της αυθεντικής όμως, πρέπει να φάει τόνους καρβελιών. Και με ούτε 17.000 ευρώ μικρότερη αρχική τιμή, κάτι αντίστοιχο προβλέπεται και εμπορικά.