Έπειτα από 41 χρόνια συνεχούς πορείας, με αλλεπάλληλα «βαφτίσια», συζητήσεις περί αντικαταστάτη και λοιπών εμπορικών, η Lada παρουσίασε στο κλείσιμο του 2020 το νέο Niva! Οι ίδιοι βέβαια αποφεύγουν αυτό τον χαρακτηρισμό, επιστρατεύοντας ονοματολογικές ντρίπλες (το κλασικό συνεχίζει ως «Niva Legend», το καινούργιο λέγεται «Niva Travel»), αλλά η ουσία δεν αλλάζει: έχουμε καινούργιο Niva!
Το οποίο, όμως, δεν αρέσει καθόλου στον σχεδιαστή του αυθεντικού. Ο Vitaly Pavlovich Semushkin είναι σχεδιαστής θρυλικών διαστάσεων για το σύνολο της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας δώσει μορφή σε εκατοντάδες μοντέλα από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Αναμφισβήτητα το Niva είναι το διασημότερο όλων, με το διαχρονικό του σχήμα να μένει αναλλοίωτο για τέσσερις συναπτές δεκαετίες, πέρα από κάποιες μικροεπεμβάσεις (προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα, τροχούς κλπ). Ο Pavlovich Semushkin ρωτήθηκε για τις γραμμές και το εμφανισιακό ποιόν του Niva Travel και ως γνήσιος απότοκος της σοβιετικής σχολής, δεν φίλτραρε στο ελάχιστο τα λόγια του: «Είναι αποτυχία! Δεν υπάρχει συνοχή μεταξύ εμπρός και πίσω μέρος, ούτε συνέπεια στις γραμμές. Μοιάζει σαν να πήραν το μπροστινό ενός αυτοκινήτου (Toyota RAV4 θα προσθέσουμε εμείς) και το κόλλησαν στο υπόλοιπο αμάξωμα».
Ο 80χρονος σήμερα Ρώσος σχεδιαστής, ήταν επίσης υπεύθυνος για το VAZ-2123. To αυτοκίνητο δηλαδή που κυκλοφορούσε ως Chevrolet Niva από το 2003 μέχρι πέρσι (τότε που το κανονικό Niva είχε αλλάξει σε «4×4»). Οι αλλαγές που έκαναν οι συνάδελφοί του για το Travel, επίσης δεν του άρεσαν: «Τα φουσκώματα στα φτερά και η τετράγωνη διαμόρφωση μοιάζουν παράταιρες. Είναι φανερό πως αποτελούν προσθήκες, κάνοντας το τελικό αποτέλεσμα να στερείται φυσικότητας. Το ίδιο ισχύει για τα πίσω φανάρια. Άκομψα LED, ακόμα πιο άκομψο οπτικό δέσιμο με τον προφυλακτήρα».