Η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ήδη γίνει. Η επέλασή τους, επίκειται. Η ολική αντικατάσταση των θερμικών κινητήρων, είναι ένα σενάριο καθόλα διαφαινόμενο. Παρόλα αυτά, βενζινοκινητήρες και ντίζελ στέκουν ακόμα όρθιοι. Και μια πατέντα της Mahle έχει σκοπό να τους διατηρήσει έτσι, για δεκαετίες ακόμα.
Η γερμανική εταιρία, που είναι γνωστή για τα πιστόνια και τους στροφάλους της, εξελίσσει μια τεχνολογία που θέλει να «παντρέψει» τα χαρακτηριστικά βενζίνης και ντίζελ, σε ένα σύνολο. Κάτι παρόμοιο με αυτό που έχει ήδη καταφέρει επιτυχημένα η Mazda, με το μοτέρ Skyactiv-X. Πριν πιάσουμε την τεχνολογία των Γερμανών, ας θυμηθούμε πρώτα αυτή των Γιαπωνέζων για να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης.
Διαβάστε επίσης: Επαναστατικός ντίζελ 1.000HP χωρίς βαλβίδες
Ο κορυφαίος 2λιτρος ατμοσφαιρικός της Mazda, χρησιμοποιεί την τεχνολογία SCCI (Spark Controlled Compression Ignition), με την οποία τα χαρακτηριστικά της καύσης παραμετροποιούνται μέσω της ανάφλεξης. Αναλόγως συνθηκών, μπορεί να ψεκαστεί πλούσιο μείγμα κοντά στα μπουζί και φτωχότερο στο θάλαμο καύσης. Αυτό το διπλό στρώμα ψεκασμού, αναφλέγει το καύσιμο ψηλά στο θάλαμο. Το μέτωπο της φλόγας που δημιουργείται, οδηγεί το φτωχότερο σε ελεγχόμενη αυτανάφλεξη εξασφαλίζοντας ομογενοποιημένη διάχυση της θερμότητας, αυξημένη θερμική απόδοση, μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, με ταυτόχρονη αύξηση της ροπής. Με λίγα λόγια ό,τι κάνει ένας ντίζελ, αλλά με καύσιμο την βενζίνη!
Δείτε ακόμα: Η Nissan υπόσχεται να κάνει το ανθρακόνημα προσιτό
Η τεχνολογία των Γερμανών, ονόματι MJI (Mahle Jet Ignition), κατά 95% θυμίζει συμβατικό βενζινοκινητήρα: το μείγμα ψεκάζεται στους αυλούς εισαγωγής και οδηγείται στο θάλαμο καύσης, όπου συμπιέζεται από το πιστόνι. Το εναπομείναν 5% είναι αυτό που κάνει όλη τη δουλειά. Η μικρή αυτή ποσότητα διοχετεύεται σε ένα μικρότερο θάλαμο καύσης, που ονομάζεται «αντιθάλαμος». Εκεί, αναφλέγεται κανονικά με τη χρήση μπουζί και κατόπιν, διοχετεύεται στον κυρίως θάλαμο μέσω πολλών διόδων.
Όπως είναι αναμμένο, αναφλέγει το υπόλοιπο 95% σε πολλαπλά σημεία διαχέοντας την φλόγα σε όλο τον θάλαμο, με παράλληλη αύξηση της πίεσης. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση μειώνονται κατά 10%, ενώ αυτές των οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 95%!
Περαιτέρω πληροφορίες για το MJI δεν δημοσιοποιούνται, όμως η Mahle ανακοινώνει πως έχει δοκιμάσει επιτυχώς το πρωτοποριακό της σύστημα σε κινητήρες Formula 1, εν συνεργεία με τις Ferrari, Honda, Mercedes και Renault – όλους τους παρόχους κινητήρων στο πρωτάθλημα, δηλαδή- και μάλιστα χρησιμοποιείται από κάποιες ομάδες (για ευνόητους λόγους, δεν γίνονται γνωστές). Κάτι που σημαίνει πως το MJI μπορεί να λειτουργήσει σε εφαρμογές υπερ-υψηλής απόδοσης και συνδυαζόμενο με υβριδική τεχνολογία.
Διαβάστε επίσης: Η απίστευτη πατέντα του Ford Focus WRC (+video)