Για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και αυτό που έσωσε τη ζωή του Σαρλ Ντε Γκολ, χάρις στην επαναστατική υδροπνευματική ανάρτηση.
Η πιο σπάνια εκδοχή της, δεν είναι άλλη από τις κάμπριο. Οι DS Décapotable αποτέλεσαν αιτία διαμάχης μεταξύ της Citroen και του καροσερίστα Chapron, ο οποίος ήθελε απεγνωσμένα να πετάξει τη σκούφια της «Θεάς». Τα κεντρικά στο Σεν Ντενί, όμως, αρνούνταν πεισματικά να δώσουν έγκριση και αμαξώματα στην καροσερί. Οπότε ο Chapron αναγκάστηκε να αγοράσει μόνος του κανονικές DS και να τις μετατρέψει σε καμπριολέ, μέχρι η Citroen να δεχτεί τη σύναψη συνεργασίας. Το αποτέλεσμα ήταν 770 DS19s, 112 ID19s και 483 DS21s. Ένα εξαίρετο δείγμα από τις τελευταίες μας μαγεύει σήμερα, το οποίο τίθεται προς δημοπράτηση από τον οίκο RM Sotheby’s.
Δείτε ακόμα: Η αριστουργηματική Citroen-Maserati SM
Φέρει το εργοστασιακό χρώμα Vert Foret και το αρχικό δερμάτινο σαλόνι, έχοντας αγοραστεί καινούργια το 1966 από έναν Γάλλο αριστοκράτη. Το 1990 μεταπωλήθηκε σε έναν συλλέκτη από την Ελβετία και το 2008 πέρασε στον τρίτο ιδιοκτήτη, έναν Ολλανδό επενδυτή. Τώρα η DS21 βρίσκεται προς αναζήτηση του τέταρτου γκαράζ, ευρισκόμενη σε αψεγάδιαστη κατάσταση και μόλις 24.060 χλμ. στο οδόμετρο.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο των 2.175 κ.εκ. και 109 ίππων, ο οποίος φέρει το ιστορικό προνόμιο του να είναι ένα από τα πρώτα μοτέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου! Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω 4τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με τις κινήσεις του σαγηνευτικού αμαξώματος να κοντρολάρονται από την υδροπνευματική ανάρτηση.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τιμή στην τιμή των 200.000 δολαρίων (κοντά στις 184.500 ευρώ).