Το ξεχωριστής αισθητικής μικρομεσαίο Volvo με το αποκλειστικά 3θυρο και 4θέσιο αμάξωμα προσφέρεται αποκλειστικά με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λτ. απόδοσης 115 ίππων. Στην οικολογική του έκδοση DRIVe φέρει διαφορετικής σχεδίασης μάσκα και επένδυση στο κάτω τμήμα του αμαξώματος για καλύτερη αεροδυναμική, start/stop στον κινητήρα, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, τα οποία όλα μαζί έχουν ως στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Γεγονός που ισχύει και στην πράξη, αφού σύμφωνα με την Volvo χρειάζεται 3,8 λτ./100 χλμ. πετρελαίου και εκπέμπει 99 γρ./χλμ. CO2 με αποτέλεσμα να απαλλάσσει τον κάτοχό του από τα τέλη κυκλοφορίας.
Ο καταλληλότερος κινητήρας για το C30
Ο άμεσου ψεκασμού και με σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας (common rail) πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ. του C30 DRIVe με τα 270 Nm ροπής μόλις από τις 1.700 σ.α.λ. διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από το χαμηλό εύρος των στροφών με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να αλλάζει συχνά ταχύτητες στον κατά τ’άλλα καλής αίσθησης 6άρι χειροκίνητου επιλογέα. Παράλληλα ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει άμεση απόκριση και επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ ανεξάρτητα από την επιλεγμένη ταχύτητα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του είναι και η πολιτισμένη λειτουργία με τους λιγοστούς κραδασμούς και τον περιορισμένο θόρυβο, η χαμηλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες (μετρήσαμε περίπου 6,0 λτ./100 χλμ.) και το πολύ καλό σε λειτουργία σύστημα start/stop.
Για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις
Από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει κανείς με το Volvo C30 1.6 DRIVe, το στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η πολύ καλή άνεση που προσφέρει. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση, τα αναπαυτικά καθίσματα και η πολύ καλή ηχομόνωση είναι ιδανικά για τις μετακινήσεις τόσο στην πόλη όσο και για την κάλυψη μακριών αποστάσεων στις ευθείες των εθνικών οδών. Εκεί το C30 DRIVe είναι σε θέση να αναπτύξει γρήγορες ταχύτητες εμπνέοντας ασφάλεια και στιβαρότητα, ενώ στις στροφές είναι ουδέτερο και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Ωστόσο απουσιάζουν τα όποια σπορτίφ στοιχεία που ίσως αναζητήσει κανείς λόγω κυρίως και του τιμονιού που δε διακρίνεται για τις αμεσότητά του και είναι ελαφρύ και σχετικά ασαφές σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.
Premium εσωτερικό με μέτριους όμως χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του μικρομεσαίου 3θυρου ντίζελ Volvo κερδίζει τις εντυπώσεις με τον ευχάριστο διάκοσμο, τη μοντέρνα σχεδίαση και την πολύ καλή ποιότητα, η οποία εντείνει τον premium χαρακτήρα του. Σε επίπεδο κατασκευής ξεχωρίζουν τα υψηλής ποιότητας αφρώδη υλικά που καλύπτουν ολόκληρο το ταμπλό και η άψογη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Πρόβλημα με την εργονομία και την θέση οδήγησης δεν υπάρχει αφού όλα είναι σωστά τοποθετημένα και σε σωστές θέσεις. Από την άλλη πλευρά στο αποκλειστικά τετραθέσιο εσωτερικό του θα γίνουν παραχωρήσεις από τους πίσω επιβάτες εξαιτίας του περιορισμένου αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια. Μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών των 233 λτ. (μαζί με τις μικρές θήκες που βρίσκονται κάτω από το δάπεδό του), ο οποίος παράλληλα είναι ρηχός και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
(+): Χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τράβηγμα κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, άνεση
(-): Περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές