Το τρίτης γενιάς μικρομεσαίο πολυχρηστικό Volkswagen Touran εκσυγχρονίζεται πλήρως και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, ενώ αποκτά ακόμα μεγαλύτερους χώρους και υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και «ευελιξίας» στο εσωτερικό του.
Εξωτερικά, το νέο Touran διαθέτει πιο κομψή σχεδίαση σε σχέση με τις προγενέστερες γενιές του, ωστόσο και πάλι δεν συγκινεί με την αισθητική του, απευθυνόμενο σε ένα συντηρητικό οικογενειακό κοινό. Το αμάξωμά του έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 130 χιλιοστά και έχει ξεπεράσει τα 4,5 μέτρα, είναι φαρδύτερο κατά 35 χιλιοστά, πιο χαμηλό κατά 15 χιλιοστά και με μεγαλύτερο κατά 113 χιλιοστά μεταξόνιο. Παρά όμως τις μεγαλύτερες διαστάσεις του έχει ελαφρύνει έως 62 κιλά, ενώ μειωμένος είναι ο αεροδυναμικός του συντελεστής στο Cd: 0,296.
Στη χώρα μας, το νέο VW Touran διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 TSI 110 PS (από 21.800 ευρώ) και 1.4 TSI 150 PS (από 30.600 ευρώ) και με τους ντίζελ 1.6 TDI 110 PS (από 25.350 ευρώ) και 2.0 TDI 150 PS (από 30.150 ευρώ). Εμείς, δοκιμάζουμε την πιο κατάλληλη για τα δεδομένα της χώρας μας έκδοση με το ντίζελ των 1.6 λτ., η οποία συνδυάζει την καλή απόδοση με την χαμηλή κατανάλωση και την λογική τιμή αγοράς.
Ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό με πολύ μεγάλους χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Touran προσφέρει ότι αναζητά ο αγοραστής ενός μικρομεσαίου MPV, όπως μεγάλες ανέσεις σε χώρους, πολυχρηστικά χαρακτηριστικά και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα, στο νέο Touran το ταμπλό παρουσιάζει πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση και αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια με τις επενδύσεις λάκας πιάνου και τα διακοσμητικά από χρώμιο σε διάφορα σημεία. Το ταμπλό καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ πολύ καλή είναι η συναρμογή και το φινίρισμα, αν και κάποιες μικροατέλειες είναι υπαρκτές. Ο οδηγός από την πλευρά του θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις λειτουργίες και θέσεις των διαφόρων χειριστηρίων και έχει στη διάθεσή του πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Την πρακτικότητα ενισχύουν και οι διάφορες θήκες στις πόρτες, ταμπλό, οροφή, κονσόλα και τα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.
Το νέο Touran προσφέρεται στάνταρ με 7 θέσεις. Στη μεσαία σειρά τα τρία καθίσματα είναι πλήρως ανεξάρτητα, συρόμενα (σε διαδρομή 200 χλστ.) και με ρύθμιση της κλίσης της πλάτης. Οι επιβάτες θα μετακινηθούν με χαρακτηριστική άνεση, ανεξάρτητα το ύψος τους. Στον χώρο αποσκευών βρίσκονται τα δύο ακόμα πτυσσόμενα καθίσματα, που προορίζονται για την φιλοξενία παιδιών. Το νέο Touran εξοπλίζεται με το σύστημα καθισμάτων Fold Flat, το οποίο μετατρέπει τις θέσεις της 2ης και 3ης σειράς καθισμάτων σε ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης, με ελάχιστες κινήσεις. Πρόσθετα, διαθέτει λειτουργία Easy Entry στα εξωτερικά καθίσματα της 2ης σειράς, κάνοντας την πρόσβαση στις πίσω θέσεις πιο εύκολη. Μεταξύ των ατού είναι και ο τεράστιος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών των 633 λίτρων (137 λτ. στην 7θέσια διάταξη).
Σταθερό και άνετο στο δρόμο
Ισορροπημένο ως σύνολο παρουσιάζεται και στο δρόμο το νέο Touran, το οποίο συνδυάζει με επιτυχία την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή, με την πολύ καλή άνεση και την θετική αίσθηση. Παρά το μεγάλο του όγκο και τα τον 1,5 τόνο που ζυγίζει, το νέο πολυχρηστικό VW αποπνέει ασφάλεια, αφού κινείται σταθερά και με σιγουριά στις ευθείες ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά. Επιπλέον, το τιμόνι είναι σαφές και μεταφέρει την απαιτούμενη αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Παράλληλα, η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση με την σωστή ρύθμιση απορροφά αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες.
Επαρκής κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Ο βασικός κινητήρας πετρελαίου των 1.6 λτ. με τους 110 ίππους κινεί αξιοπρεπώς το νέο Touran (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 10/13 δλ.), χάρη και στην ροπή των 250 Nm, που αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χαμηλό θόρυβο και ανεπαίσθητους κραδασμούς στην λειτουργία του. Σε συνθήκες ταξιδιού, με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει περίπου 2.400 σ.α.λ., ενώ σε μεικτή διαδρομή η πραγματική του κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,7 λτ./100 χλμ.
(+) Μεγάλοι χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια
(-) Μικρά καθίσματα 3ης σειράς, σχεδιασμός που «συνηθίζεται» γρήγορα, μικροατέλειες στο φινίρισμα