Πραγματικό σίριαλ έχουν γίνει τα τέλη κυκλοφορίας 2016, με την κυβέρνηση να τα… μαγειρεύει εδώ και πολλές μέρες και με εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων (και λοιπών οχημάτων) να περιμένουν μια τελική ανακοίνωση, για να δουν πόσο τελικά θα πληρώσουν για ακόμα μία χρονιά το «μάρμαρο». Τόσα δισεκατομμύρια ευρώ κάθε έτος εισπράττει από τα τέλη κυκλοφορίας η εκάστοτε κυβέρνηση και αντί να διαθέσει ένα ποσό για φτιάξει κανένα δρόμο της προκοπής, που ταρακουνιόμαστε εμείς και τα αυτοκίνητά μας από τις πολλές λακκούβες, μας βάζει να πληρώνουμε και ένα σωρό λεφτά για διόδια σε ιδιώτες, για δρόμους τους οποίους έχουμε άλλωστε πληρώσει.
Αυτή τη χρονιά όπως όλα δείχνουν, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν και όσοι απαλλάσσονταν, ενώ λέγεται ότι το όριο για μηδενικά τέλη θα είναι τα 80 γρ./χλμ. Αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 έως 80 γρ./χλμ. είναι λίγα και πολύ ακριβά, αφού πρόκειται κυρίως για μοντέλα με κινητήρες plug-in hybrid, όπως είναι για παράδειγμα η BMW 330e με εκπομπές CO2 από 44 γρ./χλμ. και τιμή από 41.400 ευρώ.
Τα σενάρια που ίσως τελικά ισχύσουν είναι ότι θα επιβαρυνθούν τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα με κυβισμό 1.200 κ.εκ. έως 1.600 κ.εκ. και εκπομπές CO2 από 120-160 γρ./χλμ., τα οποία ανάλογα με την εκπομπή ρύπων επιβαρύνονται από 133 έως 272 ευρώ. Παράλληλα, για τα αυτοκίνητα άνω της 5ετίας και με κινητήρες άνω των 2.0 λτ. αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις κατά μέσο όρο 20% και μέχρι τα 1.548 κ.εκ. θα υπάρξουν μικρές μειώσεις μεταξύ 5-20 ευρώ. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά φημολογείται η -πλέον απαράδεκτη- επιβολή τέλους ακινητοποίησης 300-450 ευρώ για να αναγκάσουν τον κόσμο να μην παραδώσει πινακίδες.
Εν αναμονή λοιπόν μέχρι των τελικών αποφάσεων.