Το SEAT Ibiza στην τελευταία του 4η γενιά συνεχίζει να αποτελεί δυνατό χαρτί στην γκάμα της Ισπανικής φίρμας, ενώ μετά την ανανέωσή του παρουσιάζεται πιο μοντέρνο παραπέμποντας στο Leon. Η επιθετική του σχεδίαση σκιαγραφείται από τα φωτιστικά σώματα εμπρός, την στενή μάσκα και τις έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα σε όλες του τις πλευρές. Η γκάμα του είναι πλούσια αφού περιλαμβάνει 3 τύπους αμαξώματος (3θυρο, 5θυρο και Wagon), ενώ οι κινητήρες του ξεκινούν από τα 1.2 λίτρα με 70 ίππους και φτάνουν μέχρι τους 180 ίππους της έκδοσης Cupra. Εμείς δοκιμάζουμε την 5θυρη έκδοση με το ντίζελ κινητήρα 1.2 TDI των 75 ίππων, η τιμή του οποίου είναι αρκετά χαμηλή και ξεκινά από τα 11.990 ευρώ με απόσυρση ή από τα 12.950 ευρώ μετά από προσφορά.
Μέτριος σε απόδοση και λειτουργία ο 1.2 TDI κινητήρας
Το ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.2 λίτρων που εφοδιάζει το Ibiza είναι τρικύλινδρο και αποδίδει 75 ίππους και 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Όπως και σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου (π.χ. Skoda Fabia, VW Polo), το εν λόγω μοτέρ εμφανίζει αισθητούς κραδασμούς και κροτάλισμα ειδικά στις χαμηλότερες στροφές. Παράλληλα στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις με τις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας και τα σταμάτα – ξεκίνα, ο 1.2 TDI κουράζει με την υστέρησή του (κάτω από τις 1.800 σ.α.λ.), κάτι που γίνεται έντονο κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Σε ανοιχτό δρόμο το μοτέρ προσφέρει ικανοποιητικό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές και σε συνδυασμό με το αραιής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο μπορεί να καλύψει με άνεση ένα ταξίδι. Ωστόσο, με την 5η ταχύτητα και με 90 χλμ./ώρα απαιτείται κατέβασμα 4ης ταχύτητας, καθώς ο κινητήρας δεν «τραβάει». Από πλευράς κατανάλωσης η SEAT ανακοινώνει 3,8 λτ./100 χλμ., τιμή που στην πράξη και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας φάνηκε κάτι παραπάνω από αισιόδοξη. Πάντως βλέποντας και τον ανταγωνισμό σε αυτή την χωρητικότητα κινητήρων diesel, ο 1.2 TDI δεν μπορεί να σταθεί με αξιώσεις κάτι που ευτυχώς συνειδητοποίησε η VW και καταργεί τόσο εκείνον όσο και τον 1.6 TDI των 105 ίππων λανσάροντας -αρχής γενομένης με το ανανεωμένο Polo- τον καινούργιο κινητήρα 1.4 TDI.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με καλούς χώρους
Το εσωτερικό του ανανεωμένου SEAT Ibiza δεν εντυπωσιάζει αισθητικά και αντίθετα με την εξωτερική του σχεδίαση κινείται σε πιο ρηχά νερά με «άχρωμη» σχεδίαση και λιτό διάκοσμο. Αυτό λίγο επηρεάζει την εικόνα του πάντως, η οποία είναι εκείνη ενός πολύ καλού ποιοτικά και προσεγμένου στη λεπτομέρεια αυτοκινήτου όπως συνηθίζει άλλωστε η SEAT τα τελευταία χρόνια. Το ταμπλό διαθέτει μαλακό υλικό στο εμπρόσθιο τμήμα του ενώ η συναρμογή όλων των τμημάτων είναι εξαιρετική. Οι χώροι στην καμπίνα των επιβατών επαρκούν για 4 επιβάτες με τον χώρο αποσκευών να έχει όγκο 292 λίτρων, τιμή που είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας.
Ουδέτερο οδηγικά με ασφαλές πάτημα και καλή αίσθηση
Οδηγικά το ανανεωμένο SEAT Ibiza 1.2 TDI αποτελεί ικανό αυτοκίνητο για κάθε ανάγκη προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του μέσω της ανάρτησης και ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Η ουδετερότητα είναι το βασικό στοιχείο του Ibiza και σε αυτή την έκδοση με τις κλίσεις στις στροφές να είναι περιορισμένες. Ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εκθέσει το στιβαρό πλαίσιο, με το Ibiza έτσι να παραμένει πιστό στις εντολές του οδηγού του και ακόμα και στην υπερβολή να επιδεικνύει ασφάλεια αλλά και ευκολία χειρισμών. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή σε κάθε περίπτωση ενώ τα φρένα επαρκούν και με το παραπάνω για την ασφαλή του ακινητοποίηση.
(+) Οδική συμπεριφορά, ποιότητα, σχεδίαση αμαξώματος, χώρος αποσκευών, τιμή
(-) Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τραχύτητα κινητήρα, «άχρωμη» αισθητική εσωτερικού