Αύξηση πωλήσεων 10,6% η SEAT το 2013




Μεγάλοι κερδισμένοι το Leon και Mii

Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων SEAT σημείωσαν σημαντικότατη άνοδο το 2013. Η μάρκα παρέδωσε συνολικά 355.000 οχήματα, 10,6% περισσότερα από το 2012 (321.000 οχήματα), διαθέτοντας έτσι τον μεγαλύτερο όγκο οχημάτων μέσα στην τελευταία πενταετία.

Στην βασική της αγορά, αυτή της Δυτικής Ευρώπης, η SEAT με την αύξηση κατά 9,4% που σημείωσε, κατάφερε να πλασαριστεί ανάμεσα στις μάρκες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα σε μία αγορά αυτοκινήτου που στο σύνολο της συνέχισε να συρρικνώνεται. Η SEAT πούλησε στην αγορά αυτή 273.200 οχήματα, 23.500 περισσότερα από το 2012.

Στην βασική αγορά της Γερμανίας, η SΕAT παρέδωσε 76.600 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 20,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ήταν επίσης η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα γενικά στη χώρα ενώ έχει καταφέρει να εισέλθει στο top 10 των πωλήσεων. Στην Ισπανία, η SEAT επέστρεψε σε θετικά πρόσημα, με αύξηση πωλήσεων κατά 6,0% (σύνολο 58.900 αυτοκίνητα), ποσοστό άνω του μέσου όρου αύξησης της αγοράς. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, την τρίτη μεγαλύτερη της  αγορά, το 2013 η ισπανική μάρκα ολοκλήρωσε το 5ο κατά σειρά έτος ανάπτυξης (+17,0%) και πέτυχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της SEAT στην χώρα αυτή, με την παράδοση 45.700 οχημάτων.

Η SEAT έκλεισε το 2013 με ρεκόρ πωλήσεων και σε άλλες αγορές, όπως η Ελβετία (σύνολο 8.300 οχήματα, +5,2%) και η Δανία (σύνολο 6.300 οχήματα, +37,6%).

Στην Ελλάδα, με 1.965 συνολικά ταξινομήσεις, η SEAT σημείωσε το 2013 την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων από όλες τις μάρκες της αγοράς (+58%), ενώ κατάφερε παράλληλα να βελτιώσει σημαντικά το συνολικό της μερίδιο αγοράς σε 3,3% από 2,1% το 2012, μερίδιο που είναι σημαντικά καλύτερο από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο της μάρκας.   

Το κλειδί για την θετική πορεία της SEAT στην Ευρώπη είναι το Leon, με 102.000 μονάδες να έχουν πουληθεί συνολικά (+44,4%). Το πεντάθυρο Leon είναι το best-seller μοντέλο της SEAT για πολλές χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία καθώς και η Τουρκία μεταξύ άλλων. Ο Dr. Andreas Offermann σχολίασε πως «η ολοκλήρωση της οικογένειας Leon θα πρέπει να στηρίξει την ανάπτυξη και το 2014».

Η SEAT κατάφερε να εκμεταλλευθεί ευκαιρίες και εκτός Ευρώπης. Χάρη στην αύξηση των αντίστοιχων πωλήσεων κατά 13%, πέτυχε το ένα στα πέντε αυτοκίνητα που παρήγαγε να εξαχθεί εκτός Ευρώπης (σύνολο  64.600 μονάδες). Έτσι για πρώτη φορά το 2013, η SEAT κλείνει την χρονιά με τρεις μη ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των δέκα κορυφαίων της σε πωλήσεις, το Μεξικό (5η), την Αλγερία (6η) και την Τουρκία (8η). Στην Αλγερία, όπου η SEAT τετραπλασίασε τις πωλήσεις της το 2012, συνέχισε και το 2013 να αυξάνεται κατά 26,9%, πουλώντας συνολικά 20.500 αυτοκίνητα. Η μεγάλη διαφορά για το 2013 ήρθε από την Τουρκία, όπου οι πωλήσεις SEAT σχεδόν διπλασιάστηκαν (+90,4%), φτάνοντας στις 11.100 μονάδες. Στο Μεξικό τέλος, η SEAT για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σημείωσε αύξηση κατά 0,4%, με συνολικές πωλήσεις 21.200 οχήματα.

Συνολικές Παραδόσεις 2013 (μονάδες και ποσοστό αύξησης):

  • SEAT Mii (28.900 μονάδες, αύξηση 43.2%)
  • SEAT Ibiza (154.100 μονάδες, μείωση 7.7%)
  • SEAT Toledo (19.000 μονάδες, λανσαρίστηκε το 2012)
  • SEAT Leon (102.800 μονάδες, αύξηση 44.4%)
  • SEAT Altea (23.700 μονάδες, μείωση 19.7%)
  • SEAT Alhambra (20.000 μονάδες, αύξηση 4.0%)
  • SEAT Exeo (6.500 μονάδες, η παραγωγή σταμάτησε τον Ιούλιο 2013)




Get it on Google Play Download on the App Store