Σε κάθε όχημα, ανεξάρτητα τον τύπο καυσίμου που χρησιμοποιεί πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες κατά τον ανεφοδιασμό του, έτσι ώστε αυτή η διαδικασία που γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα να πραγματοποιείται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Παρακάτω, σας παραθέτουμε τους βασικούς αυτούς κανόνες αλλά και κάποια μυστικά.
• Κατά τους θερινούς μήνες και ειδικά τις μέρες που έχει πολύ ζέστη, καλό είναι να ανεφοδιάζετε το αυτοκίνητό σας τις πολύ πρωινές ώρες, γιατί έτσι εξατμίζεται λιγότερη βενζίνη. Αποφύγετε την εισπνοή μεγάλης ποσότητας αναθυμιάσεων.
Δείτε ακόμη: Γιατί πρέπει να αλλάζω τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
• Μην αφήνετε το ρεζερβουάρ να αδειάζει συνέχεια τελείως. Προτιμότερο είναι να μην πέφτει η στάθμη κάτω από τη μέση, γιατί όσο περισσότερο καύσιμο υπάρχει στο ντεπόζιτο τόσο λιγότερος είναι και ο αέρας μέσα σε αυτό. Πράγμα που σημαίνει ότι όταν υπάρχει πολύς θερμός αέρας μέσα στο ρεζερβουάρ, τόσο περισσότερη βενζίνη εξατμίζεται κατά τον ανεφοδιασμό. Επίσης η συχνή οδήγηση με «λαμπάκι» μακροχρόνια μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην τρόμπα βενζίνης και στον καταλύτη.
• Αποφύγετε τον ανεφοδιασμό με καύσιμο όταν γίνεται ανεφοδιασμός του πρατηρίου υγρών καυσίμων από βυτιοφόρο. Ο λόγος είναι ότι ενδέχεται στη δεξαμενή να ανακατευτούν και τα ακάθαρτα υπολείμματα, τα οποία μετά θα εισχωρήσουν στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου.
• Πριν τον ανεφοδιασμό με καύσιμο απενεργοποιείτε πάντα τον κινητήρα και την ανάφλεξη για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες με το σύστημα Stop/Start.
Διαβάστε επίσης: Πως να ελέγξεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μόνος σου
• Απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, γιατί μέσω της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας μπορεί να δημιουργηθούν σπίθες, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά. Μην μπαίνετε και βγαίνετε συνεχώς από το όχημα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό στατικό ηλεκτρισμό.
• Κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Καλό είναι να μη συνεχίσετε τον ανεφοδιασμό καυσίμου γιατί γεμίζει ο κενός χώρος διαστολής στο δοχείο καυσίμου και το καύσιμο μπορεί να υπερχειλίσει προκαλώντας ζημιά στα ελαστικά και στη βαφή του αμαξώματος εφόσον γίνεται συνέχεια και το καύσιμο εξατμίζεται πάνω στη βαφή. Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι, αφού βιδώσετε την τάπα του ρεζερβουάρ για να μην εισχωρήσει νερό.
• Μην επιχειρήσετε να ανοίξετε τη βαλβίδα πλήρωσης του ρεζερβουάρ καυσίμου χρησιμοποιώντας αντικείμενα ως μοχλό. Μπορεί να προκληθεί ζημιά στο σύστημα καυσίμου. Εάν δεν τηρήσετε αυτήν την οδηγία, μπορεί να προκληθεί πυρκαγιά, τραυματισμός ή θάνατος.
Δείτε και αυτό: Φθηνά ντίζελ χωρίς τέλη κυκλοφορίας