Ένας από τους πιο τακτικούς ελέγχους που πρέπει να κάνει κάθε οδηγός στο αυτοκίνητό του, είναι η στάθμη λαδιού του κινητήρα, που γίνεται πάρα πολύ εύκολα. Λίγη ποσότητα λαδιού στον κινητήρα πολύ πιο κάτω από τα επιτρεπτά όρια αλλά και ακατάλληλο λιπαντικό σημαίνει ταυτόχρονα δυσλειτουργία και άμεση πρόκληση βλαβών υψηλού κόστους. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο άλλων δοχείων με υγρά στον χώρο του κινητήρα, όπως είναι το ψυκτικό, των φρένων και του υδραυλικού τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση οι έλεγχοι πρέπει να γίνονται με το όχημα σε επίπεδη επιφάνεια.
Λάδι κινητήρα
Κατά τον έλεγχο λαδιού, ο κινητήρας πρέπει να βρίσκεται σε θερμοκρασία λειτουργίας, δέκα περίπου λεπτά αφού έχει σβήσει. Τραβήξτε έξω το δείκτη στάθμης λαδιού, σκουπίστε τον, τοποθετήστε τον όλο μέσα στο σωλήνα, τραβήξτε τον πάλι έξω και δείτε τη στάθμη λαδιού κινητήρα. Η στάθμη λαδιού του κινητήρα δεν πρέπει να υπερβαίνει την ένδειξη MAX στο δείκτη στάθμης λαδιού. Το πλεονάζον λάδι πρέπει να αφαιρείται. Στην περίπτωση που είναι στο MIN, τότε προσθέστε λάδι. Αν ο κινητήρας καταναλώνει παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής, τότε ελέγξτε για τυχόν διαρροή από το κάρτερ ή την φλάντζα του κινητήρα.
Ψυκτικό υγρό
Εάν η στάθμη του ψυκτικού είναι πολύ χαμηλή, ο κινητήρας θα υπερθερμανθεί και θα προκληθεί ζημιά. Συμπληρώστε ψυκτικό εάν η στάθμη είναι χαμηλή και μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος, διαφορετικά όταν ανοίξετε την τάπα θα πεταχτούν καυτά υγρά προκαλώντας εγκαύματα. Μπορείτε να συμπληρώσετε και αποσταγμένο νερό σε μικρές ποσότητες, εφόσον είναι αναγκαίο.
Υγρό υδραυλικού τιμονιού
Πλέον τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δε διαθέτουν υγρό υδραυλικού τιμονιού, λόγω της ηλεκτρικής υποβοήθησης. Όσα εφοδιάζονται με υδραυλικό τιμόνι υπάρχει σχετικό δοχείο στον κινητήρα. Ανοίξτε την τάπα, αφαιρέστε τη και δείτε την στάθμη υγρού, η οποία πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων MIN και MAX.
Υγρό φρένων
Η στάθμη του υγρού φρένων πρέπει και εδώ να βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων MIN και MAX. Συνήθως το υγρό φρένων αντικαθίσταται κάθε δύο χρόνια για την αποφυγή δημιουργίας υδρατμών στο κύκλωμα. Όταν συμπληρώνετε υγρό, χρησιμοποιείτε μόνο εγκεκριμένο για το αυτοκίνητο. Το υγρό φρένων είναι δηλητηριώδες και διαβρωτικό και δεν πρέπει να έρθει σε επαφή με τα μάτια, το δέρμα και τα ρούχα σας ή με βαμμένες επιφάνειες.
Υγρό υαλοκαθαριστήρων
Το υγρό των υαλοκαθαριστήρων είναι αυτό που αδειάζει πιο γρήγορα απ’όλα, γι’αυτό χρειάζεται πιο τακτικός έλεγχος. Στην περίπτωση που έχει αδειάσει πλήρως θα το καταλάβετε γιατί πολύ απλά δεν θα πετάγεται νερό από τα μπεκ υαλοκαθαριστήρων. Καλό είναι να γεμίζετε το σχετικό δοχείο με αποσταγμένο νερό, έτσι ώστε να μην πιάνονται άλατα. Σε αυτή την περίπτωση ρίξτε λίγο λευκό ξύδι στο δοχείο για να καθαρίσουν οι σωληνώσεις και τα μπεκ από τα συσσωρευμένα άλατα. Η ροή των μπεκ ρυθμίζεται πολύ εύκολα με μια καρφίτσα. Επίσης, μπορείτε να ρίχνετε ειδικά καθαριστικά για καλύτερο καθάρισμα του παρμπρίζ. Στο εμπόριο υπάρχουν και καθαριστικά παρμπρίζ για έντομα, τα οποία πολύ δύσκολα καθαρίζουν με σκέτο νερό.
Διαβάστε ακόμα:
Γιατί πρέπει να αλλάζω τα ελαστικά εμπρός – πίσω;