Με την προσθήκη ενός εξελιγμένου 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που συνδυάζεται με τον ισχυρό 1.600άρη diesel κινητήρα των 160 ίππων και με τετρακίνηση, το Honda CR-V 4ης γενιάς αποκτά την κορυφαία έκδοση της γκάμας, που συνδυάζει όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα του μοντέλου (κορυφαία αξιοπιστία, ποιότητα, πρακτικότητα, απόδοση κινητήρα) με την ευκολία και άνεση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο. Τιμολογιακά, το τετρακίνητο Honda CR-V 1.6 i-DTEC με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Elegance και σε νέα μειωμένη τιμή 37.600 ευρώ. Εμείς, καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Honda οδηγούμε το νέο μοντέλο από την Αθήνα μέχρι την Αράχωβα και πίσω, ώστε να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Δείτε τη δοκιμή του Honda CR-V 1.6 i-DTEC με το μηχανικό κιβώτιο.
Δυναμικό, με πολύ καλή ποιότητα και άνετους χώρους
Το Honda CR-V 4ης γενιάς, από το 2015 όταν και ανανεώθηκε, έχει αποκτήσει μια πολύ δυναμική και μοντέρνα εμφάνιση, σε ένα μακρύ αμάξωμα 4,605 μέτρων. Η σχεδίασή του χαρακτηρίζεται στο εμπρόσθιο μέρος από τα μεγάλα φώτα με τα LED ημέρας, το χρώμιο στη μάσκα και τον επιθετικό προφυλακτήρα. Στο υπόλοιπο αμάξωμα, ξεχωρίζουν στοιχεία όπως οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τα πολύ μοντέρνα πίσω φώτα και το επιπλέον χρώμιο πάνω στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το CR-V παρέχει έναν πολύ πρακτικό και ευρύχωρο για έως και 5 ενήλικες επιβάτες θάλαμο, που ξεχωρίζει με την πολύ καλή του ποιότητα, αλλά και με τη λειτουργικότητα και εργονομία του. Από τους λάτρεις της τεχνολογίας δεν θα λείψουν και στοιχεία όπως το σύστημα πολυμέσων Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών, που ενσωματώνει επιπλέον λειτουργίες όπως διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα. Πολύ μεγάλο και ιδιαίτερα πρακτικό είναι και το πορτ-μπαγκάζ των 589 λίτρων.
Στο προσκήνιο το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του Honda CR-V προέρχεται από την ZF και σε σχέση με το προηγούμενο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων (με μοτέρ 2,2 λίτρων), είναι πολύ πιο ελαφρύ, με εξαιρετικά compact διαστάσεις, ενώ μπορεί να κάνει και kick-down πολλαπλών σχέσεων (π.χ. από 9η σε 7η και 5η, από 8η σε 6η κ.ο.κ.) για καλύτερη απόκριση. Συνδυάζεται με τον γνωστό μας 1.600άρη i-DTEC κινητήρα πετρελαίου με turbo δύο σταδίων και κορυφαία απόδοση 160 ίππων, αλλά και με την τετρακίνηση Real Time AWD της Honda. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ορίζει ότι οι πρώτες σχέσεις είναι πολύ κοντές, ώστε κλιμακωτά και μέχρι και την 9η σχέση να φθάνουμε σε πολύ πιο μακριές σχέσεις, που βοηθούν στον περιορισμό της κατανάλωσης στο ταξίδι. Ουσιαστικά, από την 6η μέχρι και την 8η οι σχέσεις έχουν μακριά κλιμάκωση, μέχρι και την πολύ μακριά -overdrive- 9η σχέση.
Διαβάστε ακόμα: Μειωμένες τιμές Honda και πολλές επιπλέον προσφορές
Συνδυασμός άνεσης με πολύ καλή κατανάλωση
Στην πράξη, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα, κιβωτίου, τετρακίνησης του Honda CR-V τονίζει την άνεση κατά την οδηγήση, φροντίζοντας ώστε να κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ, για να περιορίσει την κατανάλωση και να μειώσει το θόρυβο στο ταξίδι. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς θα θέλαμε τα κατεβάσματα να γίνονταν πιο γρήγορα, ωστόσο δεν είναι αυτός ο προορισμός του συνδυασμού. Από την άλλη πλευρά βέβαια, η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας ήταν λίγο πιο πάνω από τα πολύ καλά 7,1 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμη και με το γκάζι στο… πάτωμα, το αυτόματο CR-V δεν έκαψε πάνω από 8,3 λτ./100 χλμ. Σε επίπεδο απόδοσης, ο κινητήρας των 160 ίππων καταφέρνει να κινεί αρκετά σβέλτα το βαρύ CR-V (1.658 κιλά χωρίς τον οδηγό), έχοντας και μια άκρως πολιτισμένη λειτουργία στο μεγαλύτερο φάσμα περιστροφής του.
Διαβάστε ακόμα: Τι αλλαγές θα έχει το νέο Honda Civic Type R;
Ευχάριστο και άκρως ασφαλές στο δρόμο
Στο δρόμο το Honda CR-V διατηρεί τα πολύ καλά οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά, που φροντίζουν ώστε να συνδυάσουν με πολύ επιτυχημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης, ενώ άκρως αποτελεσματική είναι και η γενικότερη ηχομόνωση της καμπίνας, που αφήνει εκτός του εσωτερικού τους παρασιτικούς θορύβους. Η ύπαρξη της τετρακίνησης Honda Real Time AWD (στέλνει σε «κανονικές» συνθήκες το 100% της ροπής εμπρός, ενώ μπορεί να στείλει μέχρι και το 35% της ροπής και πίσω) αυξάνει την πρόσφυση του CR-V, αλλά και το γενικότερο αίσθημα ασφαλείας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου δεν κινηθήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές, ωστόσο είναι δεδομένο ότι η λειτουργία της τετρακίνησης και η απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών θα διευρύνουν τις επιλογές κίνησης του ιδιοκτήτη του έναντι της 2κίνητης έκδοσης, παρότι δεν υπάρχει η δυνατότητα πιο off road στοιχείων όπως π.χ. το κλείδωμα της τετρακίνησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Μοντέλο | CR-V 1.6 i-DTEC 9AT | Εξωτερικές διαστάσεις | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.597 | Μήκος (χλστ.) | 4.605 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | Πλάτος (χλστ.) | 1.820 |
Ταχύτητες | 9 | Ύψος (χλστ.) | 1.685 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 160/4.000 | Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.630 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 350/2.000 | Εξοπλισμός – τιμή | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,0 | ESP | • |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 197 | Αερόσακοι | 6 |
Βάρος (κιλά) | 1.658 | Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 589 | Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • |
Κατανάλωση – CO2 | Κλιματισμός | • | |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 5,6 | Ηχοσύστημα | • |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | Σύστημα πλοήγησης | • |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 5,1 | Ζάντες αλουμινίου | • |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 134 | Τιμή από (ευρώ) | 37.600 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 160,8 | •:Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δε διατίθεται |