Η Fiat έκανε την επιστροφή στη μικρομεσαία κατηγορία με το νέο Tipo, το οποίο αρχικά παρουσιάστηκε με σεντάν αμάξωμα (στα τέλη του 2015), ενώ λίγους μήνες μετά έκαναν την εμφάνισή τους τα πιο πρακτικά Tipo 5d και Station Wagon. Στη χώρα μας το νέο Tipo πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 11.990 ευρώ, ενώ διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.4 λτ. 95hp, 1.6 λτ. Ε-Torq 110hp και τους πετρελαίου 1.3 λτ. MTJ 95hp και 1.6 λτ. MTJ 120hp (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο Fiat).
Διαβάστε ακόμα: Μικρομεσαία 5θυρα diesel σε χαμηλές τιμές
Εμείς, αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του Tipo SW με τον 1.600άρη κινητήρα πετρελαίου και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DDCT, το οποίο διατίθεται στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Lounge και πωλείται στην τιμή των 20.350 ευρώ (με την έκπτωση των 1.200 ευρώ) ή 19.750 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Το πιο μεγάλο Tipo
Το νέο Fiat Tipo Station Wagon αποτελεί το πιο μεγάλο σε μήκος μοντέλο στη γκάμα, μοιάζοντας σχεδιαστικά σαν ένα επιμηκυμένο Tipo Hatchback. Με μήκος που φτάνει τα 4.571 χλστ., το Tipo SW είναι μακρύτερο κατά 203 χλστ. από το Tipo 5d και κατά 39 χλστ. από το Tipo 4d. To εμπρός άκρο του αμαξώματος του νέου Tipo SW και μέχρι τη μεσαία κολόνα είναι ίδιο με εκείνο του 5θυρου, ενώ το υπόλοιπο τμήμα έχει προσαρτηθεί με επιτυχημένο τρόπο και δείχνει ισορροπημένο ως σύνολο σχεδιαστικά. Παράλληλα, το πίσω μέρος του Tipo SW είναι παρόμοιο με εκείνο του Tipo 5d και η μόνη διαφορά εντοπίζεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει από πιο χαμηλά για λόγους πρακτικότητας.
Άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Το εσωτερικό του πιο πρακτικού Tipo Station Wagon είναι ίδιο με εκείνο των υπολοίπων εκδόσεων και διαθέτει σύγχρονα αισθητικά γνωρίσματα, καθώς και πλούσιο εξοπλισμό. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η στάνταρ οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων U-Connect. Πλήρης ενδείξεων είναι και ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη TFT, ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι ενισχύουν την εργονομία. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης, ωστόσο το κάθισμα είναι σκληρό και δεν ευνοεί την άνεση (όπως και τα υπόλοιπα με τη δερμάτινη επένδυση στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Στον τομέα της ποιότητας, έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, όμως τα σκληρά πλαστικά και ειδικά εκείνα στις πόρτες δείχνουν φθηνά, ενώ υπάρχουν ατέλειες και στο φινίρισμα. Εκεί που το Tipo SW παίρνει άριστα, είναι στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα φιλοξενηθούν με μεγάλη άνεση δύο ή και τρία άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Πολύ μεγάλο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο και πρακτικό στην φορτοεκφόρτωση είναι το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων με το χαμηλό κατώφλι, το διπλό δάπεδο και το συρόμενο κάλυμμα.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback 1.6 MTJ 120HP
Δυνατός ο 1.600άρης diesel
Ο γνωστός 1.6 λτ. κινητήρας πετρελαίου MultiJet II της Fiat ταιριάζει κατάλληλα και κάτω από το καπό του Tipo SW, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων προσφέρει πιο ξεκούραστες μετακινήσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 120 ίππους είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.425 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.), όσο κυρίως εν κινήσει, χάρη στην πλούσια ροπή των 320 Nm που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. και την σωστή κλιμάκωση των ταχυτήτων (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.). Όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο, η λειτουργία του συνολικά ικανοποιεί, αφού οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα, αλλά όχι με την αμεσότητα και την ομαλότητα που πραγματοποιούνται σε άλλα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Ομαλή είναι η λειτουργία του κινητήρα με ανεπαίσθητους κραδασμούς, όμως ο θόρυβος είναι ελαφρώς τονισμένος. Όσον αφορά την κατανάλωση, η μεικτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Ασφαλές και με καλή άνεση στο δρόμο
Το πιο πρακτικό και ευρύχωρο Tipo Station Wagon παρουσιάζει καλά συνολικά χαρακτηριστικά στο δρόμο και είναι σε θέση να ικανοποιήσει το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η ανάρτησή του με τα Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, ενώ σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου και τα ελαστικά 225/45 που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής (στάνταρ 205/55 R16) κατάφερνε και περνούσε πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, εκτός από τις πιο έντονες και διαδοχικές. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το αμάξωμα του Tipo SW παρουσιάζει καλή σταθερότητα, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση διαθέτει ικανοποιητικό βάρος και καλή αίσθηση, για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τέλος, τα φρένα διαθέτουν πολύ καλή αποτελεσματικότητα σε μια απότομη επιβράδυνση και είναι άμεσα στο πάτημα του αντίστοιχου πεντάλ.
Διαβάστε ακόμα: Νέο Fiat Tipo S-Design σε 5θυρο και Station Wagon
(+) Πρακτικότητα εσωτερικού, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, απόδοση κινητήρα, πληρότητα στάνταρ εξοπλισμού
(-) Υφή σκληρών πλαστικών, απόσβεση ανάρτησης σε συνεχόμενες ανωμαλίες