Τον Ιούνιο έχουμε Ευρωεκλογές, οπότε άπαντες στο πολιτικο-οικονομικό σκηνικό μπαίνουν στο κλίμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των επιχειρηματικών συμφερόντων και μάλιστα, σε πολύ δύσκολη θέση λόγω των Κινέζων κατασκευαστών. Ο πρόεδρος της Renault αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση, αποστέλλοντας επιστολή στην Κομισιόν όπου σημαίνει συναγερμό τόσο για την εισβολή της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στα δρώμενα της Γηραιάς Ηπείρου, όσο και για τους περιορισμούς της Ε.Ε. στο θέμα των κινητήρων.
Ο Luca de Meo, που παράλληλα είναι πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, επισημαίνει πως ο κλάδος αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση. Από τη μια καλείται να μειώσει το ανθρακικό του αποτύπωμα και από την άλλη να προσαρμοστεί στην άνοδο της τεχνολογίας, που μετατρέπει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε παρόχους κινητικότητας. Ένας τομέας που οι Κινέζοι γνωρίζουν απ’ έξω κι ανακατωτά, καταφέρνοντας να προσφέρουν προϊόντα σε ασυναγώνιστες τιμές. Ο de Meo μάλιστα στηλιτεύει τη στάση της Κομισιόν με τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις ελέω εκπομπών ρύπων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ανάπτυξης των e-fuels και του υδρογόνου ως εναλλακτικές πηγές καυσίμων.
«Ο σκοπός αυτού του ρυθμιστικού πακτωλού είναι να καταστήσει την Ευρώπη πρωταθλητή στην προστασία του περιβάλλοντος, με την ελπίδα ότι αυτό θα συμβάλει στην κοινωνική πρόοδο παγκοσμίως», αναφέρει ο de Meo. «Το πρόβλημα είναι ότι άλλες περιοχές αργούν να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας και αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστική απόδοση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων». Για την επίλυση αυτών των ζητημάτων, ο de Meo προτείνει ένα σχέδιο έξι σημείων. Πρώτον, θέλει η Ε.Ε. να αναπτύξει μια βιομηχανική στρατηγική για τον επιχειρηματικό της τομέα, με επίκεντρο την αυτοκινητοβιομηχανία. Δεύτερον, καλεί τους κατασκευαστές σε συναντήσεις με επιστήμονες, συνδικάτα και ΜΚΟ για να αναπτύξουν αυτή τη στρατηγική, προκειμένου να στηριχθεί ο κλάδος με τον ίδιο τρόπου που η Κίνα ενίσχυσε τις δικές της εταιρίες, τους κατασκευαστές μπαταριών και σχετικούς προμηθευτές.
Τρίτον, προτείνει τη σύσταση ενός νέου ρυθμιστικού φορέα που ουσιαστικά θα ελέγχει τις ρυθμιστικές αρχές, προκειμένου να επιβραδυνθεί η εφαρμογή ασύμφορα αυστηρών κανονισμών. Τέταρτον, τονίζει την ανάγκη για αύξηση της πρόσβασης των οδηγών στην πράσινη ενέργεια (βλέπε περισσότεροι φορτιστές) και πέμπτο σημείο του σχεδίου του de Meo είναι να αναπτύξει η Ευρώπη μια στρατηγική προστασίας των εγχώριων κατασκευαστών, στα πρότυπα της Αμερικής. Με άλλα λόγια επιβολή δασμών και αγοραστικών αντικινήτρων στα κινεζικά αυτοκίνητα, μήπως και ανακοπεί η ανάπτυξή τους. Μάλιστα ο de Meo έχει ήδη προτείνει τη δημιουργία συμμαχίας μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών, προκειμένου να σχηματίσουν ένα εμπορικό τείχος άμυνας κόντρα στις BYD, Geely, MG, NIO και των υπολοίπων απειλών εκ Κίνας.