Η απόφαση της Γαλλίας να επιβάλλει ένα ιδιότυπο «μπλόκο» στους Κινέζους κατασκευαστές, μέσω απαγορεύσεων επιδοτήσεων για την αγορά τους, έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε όλη την Ευρώπη. Όχι απαραίτητα αρνητικές, καθώς υπάρχουν αρκετοί υποστηρικτές τέτοιων μέτρων και σε άλλες χώρες με ανεπτυγμένο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σαν να λέμε
Ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας, Volker Missing, μίλησε σε γερμανικά μέσα τόσο για την κίνηση της Γαλλίας, όσο και για την πρόθεση της Κομισιόν υπέρ της επιβολής ξεκάθαρα οριζόντιων μέτρων έναντι των κινεζικών ηλεκτρικών, με τη μορφή δασμών. Τα λεγόμενα του Missing εκπλήσσουν, καθώς θα περίμενε κάποιος να συμπλέουν με ένα τρόπον τινά κίνημα κατά των Κινέζων: «Είναι αρχή μου να μην τίθεμαι υπέρ μέτρων που ορθώνουν εμπόδια στην αγορά. Αν αρχίσουμε να παίρνουμε τέτοια μέτρα, δεν υπάρχει σταματημός. Σήμερα είναι τα αυτοκίνητα, αύριο τα χημικά προϊόντα, κι όλα αυτά κάνουν τον κόσμο φτωχότερο. Πρέπει να διασφαλίσουμε πως θα παράγουμε τα αυτοκίνητά μας ανταγωνιστικά, τόσο για την αγορά της Γερμανίας όσο και όλου του πλανήτη».
Νωρίτερα το Σεπτέμβρη η πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, δήλωσε πως τα κινεζικά ηλεκτρικά επωφελούνται των επιδοτήσεων αγοράς στις χώρες της Ε.Ε., κατεβάζοντας τις τιμές τους σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα του μέσου όρου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των Κινέζων κατασκευαστών πωλούνται -πάντα κατά μέσο όρο- γύρω στο 20% χαμηλότερα από EVs που κατασκευάζονται στη Γηραιά Ήπειρο, ακόμα και εγχώριας προέλευσης. Ένα ηλεκτρικό NIO, δηλαδή, κοστολογείται 20% χαμηλότερα από ένα αντίστοιχο Renault στη Γαλλία ή ένα VW στη Γερμανία. Κινέζοι αξιωματούχοι σχολίασαν την έρευνα της Κομισιόν, κατηγορώντας τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς «για ενέργεια στυγνού προστατευτισμού, που θα διαταράξει σε τεράστιο βαθμό την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την αλυσίδα τροφοδοσίας, περιλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης».