Η αυτογνωσία είναι μεγάλο πράγμα, σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις. Ο κάτοχος μιας ολοκαίνουργιας Corvette ZR1, για παράδειγμα, ενδεχομένως να έσωσε ζωές, αναγνωρίζοντας πως δεν ξέρει να πάει το κτήνος των 1.079 ίππων.
Η πανίσχυρη «Κορβέτα» έχει έναν τερατώδη 5.5 V8 twinturbo βομβαρδίζει με 1.079 ίππους και 1.123 Nm ροπής τους πίσω τροχούς, ξεπερνώντας σε δύναμη -μεταξύ άλλων- τη Lamborghini Revuelto, την Pagani Utopia και το Mercedes-AMG One! Ο flat plane V8 δεν δυσκολεύεται να στροφάρει μέχρι τις 8.000 σ.α.λ., παρά τη μικρότερη συμπίεση (9,8:1 αντί 12,5:1 στη Z06) και την παρουσία δυο υπερτροφοδοτών, αντλώντας δροσιά από συνολικά 15 ψυγεία! Παρόλο το hardware, το βάρος της ZR1 δεν ξεπερνά τα 1.665 κιλά και διαμορφώνει τη σχέση μάζας-δύναμης στα μόλις 1,54 κιλά ανά ίππο! H Chevrolet δεν ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα, αλλά αναφέρει πως μέσα στο Nurburgring 4 δοκιμαστές ξεπέρασαν τα 320 χλμ./ώρα στην πρώτη τους επαφή με το αυτοκίνητο, δείγμα της ταχύτητας αλλά και της εμπιστοσύνης που εμπνέει. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά κατά πολύ τα 350 χλμ./ώρα (στα 376 χλμ./ώρα άνετα έχει μετρηθεί), πάντα κατά δήλωση των Αμερικανών, ενώ το 400άρι καλύπτεται σε 9,7 δλ. με ταχύτητα εξόδου 241 χλμ./ώρα.
Η ZR1, λοιπόν, θέλει χέρια για να πάει. Ιδίως από τη στιγμή που δεν πρόκειται για κάποιο drag car, αλλά για μια μελετημένη και στημένη κατασκευή. Πρώτα και καλύτερα στην αεροδυναμική, η οποία με το πακέτο ZTK προσθέτει ρυθμιζόμενη αεροτομή και Gurney flap πίσω, θηριώδες splitter μπροστά, εξίσου θηριώδη διαχύτη και ειδικά σχεδιασμένο πάτωμα, που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς εκείνον (το διαχύτη). Στην τελική της ταχύτητα, που είναι πολύ πάνω από τα 320 χλμ./ώρα, η Corvette ZR1 ZTK παράγει 544 κιλά κάθετης δύναμης. Πέρα από το αεροδυναμικό πακέτο (εννοείται κατασκευασμένο από ανθρακονήματα), «ο βασιλιάς της πίστας» -όπως αποκαλεί τη ZR1 ZTK η Chevrolet- φοράει επίσης ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R, σφιχτότερα ελατήρια, αναβαθμισμένα αμορτισέρ και αναθεωρημένο λογισμικό στον έλεγχό τους. Τα κεραμικά φρένα των 400 χλστ. μπροστά και 390 χλστ. πίσω είναι στάνταρ, όπως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.

Όλα αυτά, ο φίλος μας έκανε μήνες ολόκληρους να τα παραλάβει, γιατί έχει και μακριά λίστα αναμονής η ZR1. Το συνολικό κόστος έφτασε τις 214.800 δολάρια (185.045 ευρώ), ενώ η βασική τιμή είναι 182.395 δολάρια (157.130 ευρώ). Ο άνθρωπος, δηλαδή, έριξε χρήμα στα έξτρα, περιλαμβανομένων του Carbon Fiber Aero Package, του πακέτο ZTK και του Arctic White χρώματος. Με το που μπήκε στο αριστερό μπάκετ και πάτησε το γκάζι όμως, όλα άλλαξαν. Ο κάτοχος της κατάλευκης Corvette τρομοκρατήθηκε από την πλημμυρίδα ισχύος και επιτόπου, πήρε την απόφαση να την πουλήσει. Μόλις 64 χλμ. (40 μίλια) διένυσε, πριν να πει «δεν το έχω, υγεία». Άξιος θαυμασμού, παραδέχτηκε ότι δεν μπορεί να την οδηγήσει και αποφάσισε να τη μεταπωλήσει, πριν να γίνει -στην καλύτερη- θέμα στις ειδήσεις. Και θα βγάλει και καλό κέρδος, καθώς το ανώτερο ποντάρισμα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στις 302.500 δολάρια (260.595 ευρώ, η λίστα αναμονής που λέγαμε έχει στείλει τους ενδιαφερόμενους στα μεταχειρισμένα).
































































