H αγορά ολάκερη περίμενε με ανυπομονησία το B-SUV, που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία. Η είσοδος της Alfa Romeo στο B segment είναι ένα από τα αυτοκινητικά γεγονότα της χρονιάς, με τη Milano να θέλει όχι απλά τη συνέχεια, αλλά την αύξηση των εμπορικών επιδόσεων της Tonale. Κάτι για το οποίο θα πρέπει να φροντίσουν και οι τιμές της.
Το νέο, και πολύ σημαντικό για τη φίρμα από το Μιλάνο, μοντέλο προσφέρεται με πλήρη γκάμα κινητήρων και εκδόσεων, καλύπτοντας το μεγαλύτερο φάσμα των υποψηφίων αγοραστών. Ντίζελ δεν υπάρχει, για τους απαιτητικούς, αλλά έχουμε τόσο βενζινοκινητήρα -υβριδικό μάλιστα- όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις, σε αποδόσεις που ξεκινούν από τα 136 και φτάνουν μέχρι τα 240 άλογα. Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας Hybrid Synchronous και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 ίππους. Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh, με τη μέση αυτονομία της 156HP να ανέρχεται στα 410 χλμ. (590 χλμ. στην πόλη).
Στο υβριδικό σκέλος προσφέρονται δυο επιλογές, με κίνηση στους εμπρός και τους τέσσερις τροχούς. Ένας 1.200άρης υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος σε συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων, παράγοντας συνολικά 136 ίππους και χρησιμοποιώντας καδένα αντί ιμάντα. Η δικίνητη έκδοση θα είναι διαθέσιμη από την αρχή, ενώ η Q4 θα ακολουθήσει αργότερα. Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού Techno, Premium, Sport καθώς και το Speciale που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα. Όπως και κάθε Alfa Romeo, η Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού. Πόσο θα κάνουν, τώρα.
Η Milano μπαίνει σε μια κατηγορία, όπου ήδη υπάρχουν 4 συγγενείς από τη Stellantis (Opel Mokka, Peugeot 2008, Jeep Avenger, DS3 Crossback). Το πιο προσιτό είναι το Avenger, που ξεκινάει στην Ελλάδα από τις 23.990 ευρώ. Το 2008 κινείται σε παρεμφερή επίπεδα, εκκινώντας από τις 24.100 ευρώ, ενώ το βασικό Mokka κοστολογείται στις 25.700 ευρώ. Αρκετά πιο πάνω είναι το DS 3, που ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 28.450 ευρώ. Από πλευράς εμπορικής τοποθέτησης η Milano θα «παίξει» στο πιο premium φάσμα του DS, oπότε είναι πιθανό να τη δούμε πάνω από τις 30.000 ευρώ, έχοντας παράλληλα και απόσταση ασφαλείας περίπου 10.000 ευρώ από τη μεγαλύτερη Tonale (από 44.438 ευρώ στην Ελλάδα). Προς το παρόν, όμως, δεν υπάρχει κάτι επίσημο για καμιά τιμή Milano, ούτε στην ιταλική αγορά.