Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Η πολύ δημοφιλής κατηγορία των μικρών SUV κατακλύζεται από πολλά μοντέλα, μεταξύ των οποίων το 2008 κατέχει ηγετική θέση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Από το 2019 που παρουσιάστηκε έχει ήδη παραχθεί σε 700.000 μονάδες, και ήταν πάντα μεταξύ των 3 πρώτων B-SUV σε πωλήσεις στην, κατακτώντας μάλιστα και την κορυφή το 2021. Αντίστοιχα το 2021 αλλά και το 2020 βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας στην Ελλάδα.

Βέβαια η Peugeot δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες τις και πραγματοποίησε μια αναβάθμιση του 2008 σε πολλά σημεία, κάνοντάς στο ακόμα πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό. Παράλληλα συνεχίζει να προσφέρεται με πολλούς κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμού, καλύπτοντας ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, ξεκινώντας από την τιμή των 24.100 ευρώ για το 1.2 PureTech 100. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 130 ίππους συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (από 29.900 ευρώ), όπως και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi 130 (από 27.100 ευρώ). Επίσης, διατίθεται και το αμιγώς ηλεκτρικό e-2008 (από 42.000 ευρώ) με το νέο ισχυρότερο μοτέρ των 156 ίππων και την πιο αποδοτική μπαταρία των 54 kWh για μεικτή αυτονομία 406 χλμ.

Ακόμα πιο δυναμικό και θελκτικό εξωτερικά

Από τη μέρα του έκανε την πρώτη εμφάνισή του το Peugeot 2008, τράβηξε αμέσως το  ενδιαφέρον χάρη στον πολύ όμορφο σχεδιασμό του, ο οποίος ήταν ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες της επιτυχίας του. η Γαλλική φίρμα έκανε επιτυχημένες επεμβάσεις στην εξωτερική του εμφάνιση, αφού κατάφερε να του ενισχύσει το δυναμισμό, χωρίς να του αλλοιώσει το μοναδικό του στιλ. Ξεχωρίζει αμέσως από τα LED ημέρας με τους τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Νέα είναι και η φαρδύτερη μάσκα που φιλοξενεί το νέο κεφάλι του λέοντα. Στις εκδόσεις GT (αυτοκίνητο της δοκιμής), η εντυπωσιακή όψη ενισχύεται περεταίρω -και για πρώτη φορά- μέσω των full LED φωτιστικών σωμάτων με τις 3πλές μονάδες φωτισμού. Στο πίσω μέρος τα νέα LED φώτα σε όλες τις εκδόσεις του νέου 2008 έχουν επανασχεδιασμένους τους τρείς όνυχες, που αποτελούνται από τρείς επάλληλες λεπτές οριζόντιες διπλές λωρίδες. Το λογότυπο «PEUGEOT» ανάμεσα από τα φώτα μεγάλωσε, ενώ αφαιρέθηκε το έμβλημα με το λιοντάρι.

Εσωτερικό με ανώτερη ποιότητα και άνεση χώρων

Στο θάλαμο των επιβατών του φρεσκαρισμένου 2008 οι αλλαγές είναι περιορισμένες και αφορούν τις ανανεωμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες, όπως και τις νέες από Alcantara, που διατίθενται προαιρετικά στις εκδόσεις GT. Στο εν λόγω μοντέλο ξεχωρίζουν ακόμα οι πράσινες ραφές στα καθίσματα, ταμπλό, πάνελ των θυρών και στο μικρής διαμέτρου τετραγωνισμένο τιμόνι. Πίσω από αυτό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (3D απεικόνιση στο GT), όμως για να μην κρύβονται οι ενδείξεις από το τιμόνι, θα πρέπει να είναι τοποθετημένο χαμηλότερα και το κάθισμα πιο ψηλά. Μια θέση οδήγησης που ενδεχομένως δεν θα βολεύει όλους τους οδηγούς. Στο κέντρο του ταμπλό και ψηλά βρίσκεται η στάνταρ οθόνη αφής 10 ιντσών με τα πιο σύγχρονα γραφικά. Το πολύ μοντέρνο ταμπλό και εσωτερικό γενικότερα του 2008, διακρίνεται και για την ανωτέρου επιπέδου ποιότητα κατασκευής. Μαλακά και ευχάριστα σε υφή υλικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, συνδυασμένα με πολύ προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Μία ακόμα αλλαγή αφορά την αντικατάσταση του λεβιέ ταχυτήτων στο αυτόματο, με ένα μικρό και εύχρηστο διακόπτη.

Άριστα παίρνει το 2008 και σε χώρους, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα μικρά SUV και είναι σε θέση να φιλοξενήσει δίχως πρόβλημα και πιο ψηλά άτομα. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ χώρο για τα πόδια τους, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο αέρας για το κεφάλι. Ωστόσο η γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει προς τα πάνω και οι φαρδιές πίσω κολόνες μειώνουν την ορατότητα. Στα ανώτερα επίπεδα τον B-SUV βρίσκεται και ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 434 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα και το τετραγωνισμένο σχήμα.

Του ταιριάζει ιδανικά ο 1.2 PureTech 130 EAT8

Το γνωστό 1.200άρι turbo μηχανικό σύνολο των 130 ίππων με το στάνταρ αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, ταιριάζουν ιδανικά στο 2008 των 1.205 κιλών. Το γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές ροπές χάρη στη ροπή των 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και το ορθά κλιμακούμενο ΕΑΤ8 εξασφαλίζουν άριστη ελαστικότητα σε ρυθμούς πόλης. Το μόνο που ξενίζει είναι η λειτουργία του Stop/Start με τη χαρακτηριστική «μιζιά» και μια σχετική καθυστέρηση που σημειώνεται μέχρι να πάρει μπρος ο κινητήρας, από τη στιγμή που θα σηκώσει ο οδηγός το πόδι του από το πεντάλ του φρένου. Μια λειτουργία που αν ενοχλεί απενεργοποιείται από το μενού του infotainment.

Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει ιδιαίτερη προθυμία στο ανέβασμα στροφών και ταχύτητας κίνησης (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.), δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερα κυβικά και άλογα. Παράλληλα η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ στο ταξίδι λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.300 σ.α.λ.). Ταυτόχρονα οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με ομαλό και άμεσο τρόπο, τόσο στην πλήρως αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη με τα paddles. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport, με τη μεσαία επιλογή να είναι η καταλληλότερη για τις περισσότερες συνθήκες και τη Sport για όσους θέλουν πιο άμεση απόκριση και μέγιστες επιδόσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ.

Πολύ ευχάριστο και στην οδήγηση

Το νέο Peugeot 2008 είναι ένα SUV που ευχαριστιέται κανείς να το βλέπει, να βρίσκεται μέσα σε αυτό, αλλά και να το οδηγεί. Ο αποδοτικός κινητήρας, το στιβαρό πλαίσιο και το πιο σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων (στο GT), παρέχουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί κάθε οδηγική πτυχή του αυτοκινήτου. Η σταθερότητα που επιδεικνύει στους αυτοκινητόδρομους είναι υποδειγματική, αφού δίνει την αίσθηση ότι κινείται με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφονται στο ψηφιακό κοντέρ. Ακόμα πιο ευχάριστο είναι σε διαδρομές με στροφές, όπου το κράτημά του εντυπωσιάζει και μόνο SUV δεν θυμίζει. Οι μικρές κλίσεις, η άφθονη πρόσφυση, το άμεσο (αλλά ελαφρύ) τιμόνι και τα δυνατά φρένα, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Σίγουρα και άλλη δύναμη να είχε τη «σήκωνε» δίχως κανένα πρόβλημα. Το εμπρός μέρος του θα εμφανίσει τάση υποστροφής μόνο εφόσον ο οδηγός το παρακάνει, αλλά και πάλι το ESP θα επέμβει άμεσα και θα κόψει το άνοιγμα της τροχιάς. Το πίσω μέρος παραμένει στη θέση του και ενισχύει την ουδέτερη οδική συμπεριφορά του 2008. Το GT της δοκιμής όπως αναφέραμε έχει πιο σφιχτή ανάρτηση, γεγονός που αντιλαμβάνεται όποιος έχει οδηγήσει μία άλλη έκδοση. Χαρακτηριστικό που γίνεται αισθητό όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος, τις οποίες φιλτράρει αρκετά καλά στην πλειοψηφία τους, εκτός από τις πιο έντονες και «αιχμηρές» που θα περάσουν στο εσωτερικό με πιο ξερό τρόπο.

(+) Σχεδίαση, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση, ποιότητα κύλισης, ποιότητα υλικών
(-) Θέση οδήγησης, εργονομία i-Cockpit, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
ΕΑΤ8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
133
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,12
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 302x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 249x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.304
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.523
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.605
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
434
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
29.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store