Μεγάλη κουβέντα το ποιος κατασκευάζει τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμα μεγαλύτερη η τεκμηρίωση κάποιας άποψης. To Consumer Reports αναλαμβάνει κάθε χρόνο το δύσκολο έργο της κατάταξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, βασιζόμενο τόσο στις δικές του δοκιμές όσο και στα δεδομένα ερευνών που διενεργεί, αντλώντας feedback από κατόχους οχημάτων.
Το CR δοκίμασε περίπου 50 EVs τον περασμένο χρόνο, εκ των οποίων μόλις τα 14 κατάφεραν να μπουν στην τελική λίστα. Όλοι οι κρίσιμοι τομείς μπήκαν στο μικροσκόπιο: αυτονομία, επιδόσεις, ταχύτητα φόρτισης, φυσικά οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, συνδεσιμότητα, ποιότητα κλπ. Η βαθμολογία διαμορφώνεται με άριστα το 100, οπότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως όσο πιο κοντά το σκορ ενός μοντέλου, τόσο καλύτερα. Πιο άγγιξε περισσότερο το απόλυτο; Η αλήθεια είναι κανένα. Δεν υπήρξε κάποιο που να πιάσει ή περάσει το όριο του 90/100, αλλά είχαμε αρκετά που πέρασαν το 80/100.
Πρώτο και καλύτερο, σύμφωνα πάντα με το Consumer Reports, ήρθε το BMW iX με 84/100. Μια ανάσα πίσω του, και ασύγκριτα πιο προσιτό στην αγορά του, το Hyundai Ioniq 6 με 83/100, ενώ ίδιο σκορ πέτυχε η BMW i4. Τα βαυαρο-κορεατικά χτυπήματα συνεχίζονται, καθώς πίσω από την i4 ακολουθεί το Kia EV9 με 78/100, ενώ 1 πόντο λιγότερο πέτυχε το EV6 (77/100). Με λίγα λόγια, 3/5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι από την Κορέα και τα άλλα 2 από το Μόναχο. Γερμανίας-Κορέας μάχη συνέχεια και στις δυο επόμενες θέσεις, με την Porsche Taycan (76/100) και το Genesis GV60 (75/100), ενώ η Ιαπωνία κάνει δυο «guest» με το Lexus RZ (74/100) και λίγο πιο πίσω το Nissan Ariya (70/100). Ανάμεσά τους τα Tesla Model Y (72/100), Audi Q4 e-tron (71/100) και Kia Niro EV (71/100), ενώ η Ford Mustang Mach-E κλείνει (μαζί με το Ariya) την 14άδα, στο 70/100.