Η Ford διατηρεί μακρά παράδοση στις πιο εμπορικές κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως τα σουπερμίνι, τα μικρομεσαία και τα μεσαία. Segments που πλέον, η ίδια αναφέρει ως «βαρετά» κι ως κάτι με τα οποία δεν πρόκειται να ασχοληθεί ξανά – τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
Οι αποκαλύψεις αυτές ανήκουν στον πρόεδρο της εταιρίας, Jim Farley, που ήρθε στην Ευρώπη για το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Explorer. Στα πλαίσια της επίσκεψης, ο Αμερικανός CEO έκανε δηλώσεις γύρω από πολλά ζητήματα τόσο της Ford, όσο και γενικότερα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα, ήταν η εικόνα της μελλοντικής γκάμας του «Μπλε Οβάλ». O Farley όχι μόνο δεν έκρυψε λόγια, αλλά τα είπε «έξω από τα δόντια»: «Τελειώσαμε με τα βαρετά αυτοκίνητα. Πλέον ασχολούμαστε μόνο με τα εμβληματικά. Πάντα είμασταν ανταγωνιστικοί στην καρδιά των εμπορικών κατηγοριών και της αγοράς, αλλά είδαμε πώς εξελίχθηκε η κατάσταση για τα Fiesta, Focus και Mondeo. Αγαπήθηκαν από πολλούς αγοραστές, αλλά δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν την επένδυση έξτρα κεφαλαίων πάνω τους, για την εξέλιξη επόμενων γενιών».
Με άλλα λόγια η Ford απομακρύνεται από τα εμπορικά segments και τους μαζικούς αριθμούς πωλήσεων, για χάρη μιας πιο niche προσέγγισης: «Είμαστε εκ φύσεως καλοί στην κατασκευή γρήγορων Ford και αυθεντικών off roaders. Μπορεί να είχαμε εκπροσώπηση παντού, αλλά αυτές οι εκλάμψεις μεγαλείου μας έκαναν ξεχωριστούς. Η Ford ποτέ δεν έριχνε πολύ χρήμα σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα, πάντα ήταν σαν side project. Τώρα, όμως, θα είναι στο επίκεντρο», είπε χαρακτηριστικά ο Farley και άνοιξε διάπλατα την πόρτα για περισσότερα μοντέλα, στο στυλ της Mustang και των εκδόσεων Raptor. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως ήδη εξελίσσεται Mustang Raptor, ούτε ότι αναστήθηκε το Capri. Φυσικά, στην αλλαγή ρότας προς τα ενθουσιώδη τετράτροχα συντείνει και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, εξ ου και η επιστροφή της εταιρίας στη Formula 1 το 2026.