VW Transporter με κινητήρες και εξαρτήματα Porsche υπάρχουν αρκετά, χάρις στην ευρηματικότητα και τη μαεστρία των βελτιωτών. Το λευκό (Mother of Pearl Metallic η πομπώδης ονομασία του χρώματος) T3 που βλέπουμε όμως, διατηρεί ένα ασύγκριτο προνόμιο σε σχέση με κάθε άλλο βελτιωμένο Multivan: προέρχεται από την ίδια, την Porsche!
Το αυτοκίνητο ξεκίνησε ως ένα τυπικό T3 Caravelle το 1988, αλλά δεν παρέμεινε για πολύ τέτοιο. Κι αυτό, διότι άνηκε στον τότε CEO της Porsche, Peter W. Schutz, ο οποίος ήθελε την ανάλογη ισχύ και δυναμική από τα αυτοκίνητά του, ακόμα κι όταν αφορούσε το οικογενειακό του βανάκι. Μια ιδέα που ήρθε σε πλήρη αντιστοιχία με εκείνη ορισμένων μηχανικών της Porsche, που ήθελαν ένα κατάλληλα μεταποιημένο T3 ως όχημα υποστήριξης της 959 για τον αγώνα του Ντακάρ. Το B32, όπως τελικά ονομάστηκε η κατασκευή, δεν πήγε στην έρημο, αλλά έγινε μια από τις σπανιότερες και πιο ιδιαίτερες Porsche όλων των εποχών!
Οι μηχανικοί από το Τσουφενχάουζεν πήραν επί της ουσίας την 911 Carrera και την προσάρμοσαν στην «καρότσα» του VW. Ο εξακύλινδρος boxer των 3.2 λίτρων (εξ ου και το «B32») πήρε θέση στο πίσω μέρος, τροφοδοτώντας τους αντίστοιχους τροχούς με 231 άλογα. Ανάρτηση, φρένα και οι all time classic ποθητοί τροχοί της Fuchs από την Carrera επίσης ανέλαβαν δράση στο μεταλλαγμένο T3, ενώ το εσωτερικό ντύθηκε στα δέρματα και απέκτησε τιμόνι – λεβιέ από την 911. Οι επιδόσεις δεν ήταν επιπέδου 911, αλλά για Transporter τα περίπου 8,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 217 χλμ./ώρα τελικής παραμένουν άφταστα νούμερα, ακόμα και για το σημερινό μοντέλο.
Συνολικά μόνο 7 B32 κατασκευάστηκαν, εκ των οποίων τα 2 βρίσκονται στο μουσείο της εταιρίας. Κοινώς, στον κόσμο υπάρχουν διαθέσιμα μόνο 5. Λογικό κι αναμενόμενο, λοιπόν, όταν κάποιο εμφανίζεται σε δημοπρασία ή αγγελία, οι τιμές να ξεπερνούν το κόστος μιας ολοκαίνουργιας Porsche 911 Turbo S στη χώρα μας! Το λευκό B32 που βλέπουμε έχει 130.770 χλμ. στο κοντέρ, με τον πωλητή να ζητάει 364.900 ευρώ! Κι αυτό, χωρίς καν το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε αψεγάδιαστη κατάσταση. Το Pearl Mutter χρώμα θέλει φρεσκάρισμα, η εξάτμιση εμφανίζει σκουριές και οι επενδύσεις των εμπρός θυρών θέλουν αντικατάσταση. «Ψιλά γράμματα», καθώς δεν είναι ανορθογραφίες ικανές να αποτρέψουν την τιμή από το να αγγίζει τις 365.000 ευρώ!
Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε μια ολοκαίνουργια 911 GT3 RS περίπου στα ίδια χρήματα – από τις 380.000 ευρώ ξεκινάει στη χώρα μας