Το VW Passat είναι από τα πρώτα μοντέλα που έρχονται στο μυαλό όταν αναφέρονται οικογενειακά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως χρονολογίας. Το B3 ήταν από τα ριζοσπαστικά μοντέλα της «ΦαουΒε» κι ας μην του φαίνεται. Όπως και το Variant VR6 ένα από τα πιο γρήγορα.
Μπορεί σήμερα τα γρήγορα station wagon να διατίθενται εν αφθονία, όμως στις αρχές της δεκαετίας του 90 σπάνιζαν. Και δεν μιλάμε για αυτοκίνητα-υπερταχείες, όπως το RS 6. Ακόμα και τα απλά γρήγορα estate ήταν δυσεύρετα, πολλώ δε μάλλω με V6 κινητήρες. Το Variant VR6, με τον θρυλικό V6 των 2.8 λίτρων και την περιεχόμενη γωνία των 15 μοιρών, υπήρξε ένα από αυτά. Οι 174 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. και τα 235 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το αναλογικά χαμηλό βάρος των 1.280 κιλών, εξασφάλιζαν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. (8,3 με το 5άρι χειροκίνητο) και τελική 218 χλμ./ώρα (224 το χειροκίνητο). Νούμερα GTI δηλαδή, σε πολύ σπάνια για τότε estate εκτέλεση.
Το συγκεκριμένο ενδέχεται σε λίγα χρόνια να πάρει θέση στο μουσείο της VW, αν συνεχίσει να διατηρείται σε τέτοια κατάσταση. Από το 1992, όταν ταξινομήθηκε πρώτη φορά, μέχρι σήμερα αριθμεί 87.395 χλμ., αλλά εύκολα νομίζεις ότι έχει μπει κατά λάθος μηδενικό στο οδόμετρο. Εξωτερικά, εσωτερικά και μηχανικά μοιάζει σαν να έφυγε χθες από το εργοστάσιο, συνοδευόμενο από πλήρες βιβλίο σέρβις κι όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Ο πωλητής γνωρίζει περί τίνος πρόκειται και απευθύνεται σε συλλέκτες, ζητώντας τα ανάλογα χρήματα για να το μεταβιβάσει. Ποσό που αντιστοιχεί σε 27.950 ευρώ! Περίπου δηλαδή όσα χρειάζονται για την αγορά ενός καινούργιου VW T-Cross, στην έκδοση R-Line με τον 1.000άρι TSI των 116 ίππων (27.750 ευρώ).