Τα αυτοκίνητα εξηλεκτρίζονται, ενώ πολλά ντίζελ καταργούνται από τις γκάμες των κατασκευαστών και ειδικότερα στις μικρότερες κατηγορίες. Στα μοντέλα πόλης, μικρά και μικρομεσαία συμπεριλαμβανομένων των SUV, τα βενζινοκίνητα με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία έχουν πλέον κυριαρχήσει. Ωστόσο, μόνο τα full hybrid μπορούν να προσεγγίσουν σε κατανάλωση ακόμα και τα απλής τεχνολογίας ντίζελ 8βάλβιδα μοτέρ, δίχως τη βοήθεια ούτε υβριδικών συστημάτων. Οι σύγχρονοι κινητήρες, όπως ο 2.0 TDI του νέου VW Passat; Απλά εντυπωσιάζουν σε όποια δοκιμή κι αν συμμετάσχουν.
Το Auto Bild πήρε στα χέρια του την -ακόμα δημοφιλέστερη, παρά τις hybrid «Σειρήνες»- πετρελαιοκίνητη έκδοση του B9, με τον γνωστό και μη εξαιρετέο τετρακύλινδρο των 2.0 λίτρων κάτω από το καπό. Η απόδοση εξίσου γνώριμη, στους 150 ίππους στις 3.000 σ.α.λ. και τα 360 Nm στις 1.600 σ.α.λ., σε συνεργασία αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα επίσημα νούμερα αναφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. και τελική 223 χλμ./ώρα, ωστόσο αυτό που κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον είναι τα 4,9 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει η VW. Νούμερο που αντιστοιχεί στο βασικό 2.0 TDI (από 48.990 ευρώ στη Γερμανία), οπότε το R-Line (από 57.005 ευρώ) με τις μεγαλύτερες ζάντες, τα φαρδύτερα ελαστικά και τον πλουσιότερο εξοπλισμό που δοκίμασαν οι Γερμανοί συνάδελφοι, καταναλώνει κατά τι παραπάνω.
Στη θεωρία, το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων «βγάζει» πάνω από 1.340 χλμ. με ένα γέμισμα, βάσει της εργοστασιακής μέσης κατανάλωσης. Ξέρουμε, φυσικά, ότι ακόμα και με τα πρότυπα WLTP, οι μετρήσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα. Τα ντίζελ, ωστόσο, απολαμβάνουν το προνόμιο του να είναι πιο κοντά σε εκείνες από κάθε τύπο κινητήριου συνόλου. Κάτι που αποτυπώθηκε στο trip του λευκού Passat 2.0 TDI, το οποίο κατέγραψε συνδυαστική μέση τιμή 5,4 λίτρα/100 χλμ. Μόλις μισό λίτρο/100 χλμ. πάνω από το εργοστάσιο, παρέχοντας πραγματική αυτονομία 1.220 χλμ.! Ακόμα και υπό πίεση, περιλαμβανομένων μετρήσεων επιδόσεων και στροφιλίκι, η ένδειξη δεν ξεπέρασε τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Άρα και «τάπα» όλη την ώρα να πηγαίνεις (πρακτικά αδύνατο), δεν θα χρειαστείς φουλάρισμα για περίπου 943 χλμ.! Να ψάξουμε να βρούμε βενζινοκίνητο ή υβριδικό, που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο; Ελαφρώς τζάμπα κόπος.
Εκεί που έμειναν έκθαμβοι οι δοκιμαστές, όμως, ήταν με την ελάχιστη δίψα του μοτέρ όταν οδήγησαν προσεκτικά. Παρά τα 1.725 κιλά του βάρους (και πορτμπαγκάζ 690-1.920 λίτρα), η ελάχιστη κατανάλωση έγραψε μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ. Τουτέστιν, αν κάποιος οδηγεί το Passat 2.0 TDI με φειδώ στο δεξί πεντάλ μπορεί να διανύσει ως 1.570 χλμ. μέχρι να ξαναπάει στο βενζινάδικο!