H μάχη της ονοματοδοσίας στη VW είναι έντονη, μεταξύ των GTX και των GTI. Τα πρώτα αφορούν την ηλεκτρική γκάμα και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συναγωνιστούν την ιστορικότητα του «Grand Touring Injection», το οποίο στο φινάλε βάφτισε μια ολόκληρη κατηγορία – και μια από τις σημαντικότερες της αυτοκίνησης, για να τα λέμε όλα. Εντούτοις, το μέλλον των GTI είναι για αρκετό καιρό μετέωρο. Πλέον, όμως, φαίνεται να διασφαλίζεται.
Ο CEO της VW, Thomas Schäfer, μίλησε στο βρετανικό Autocar για το πώς σκοπεύει να κατανείμει τα ονόματα και τις εκδόσεις των μελλοντικών, κορυφαίων του μοντέλων. Η απάντηση που έδωσε; Καταρχάς, διαβεβαίωση: «Τα GTI δεν πάνε πουθενά. Μιλάμε για ένα από τα πιο ιστορικά ονόματα στα αυτοκίνητα». Στη συνέχεια, προσαρμογή: «Το θέμα είναι πώς θα τα τοποθετήσουμε στο μέλλον. Παραδοσιακά τα GTI είναι μπροστοκίνητα, αλλά και βενζινοκίνητα». Τα ηλεκτρικά GTX, αντίθετα, είναι είτε πισωκίνητα είτε τετρακίνητα. Τι θα κάνουν, λοιπόν, οι Γερμανοί με τις αντιστοιχίες ονομάτων-τύπου κίνησης;
Η λύση που προτείνει ο Schäfer είναι απλή: «Κρατάμε τα GTX μέχρι τον ερχομό ηλεκτρικών GTI, αλλά και R». Τα VW R είναι τα τετρακίνητα επιδόσεων της γερμανικής φίρμας, οπότε απολύτως λογικό να συνεχίσουν στην ίδια ρότα και μελλοντικά. Άσχετα αν θα το κάνουν και με ηλεκτρικούς κινητήρες, εκτός του 2.0 TSI. Εξάλλου για τα ηλεκτρικά GTI έχει ήδη λανσαριστεί το ανάλογο λογότυπο, οπότε κάτι παρόμοιο θα πρέπει να περιμένουμε για τα EV R. Ο Schäfer επίσης ξεκαθάρισε πως τα υπάρχοντα GTX (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 και ID. Buzz) δεν πρόκειται να αλλάξουν όνομα, άσχετα με τις προσθήκες (βλέπε ID.2) στην ηλεκτρική γκάμα της εταιρίας.